اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساخت المان پروفسور حسابی در تفرش آغاز می‌شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: المان پروفسور حسابی در مقبره این دانشمند بزرگ نصب می‌شود.

ساخت المان پروفسور حسابی در تفرش آغاز می‌شود

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه ساخت المان پروفسور حسابی در تفرش آغاز می‌شود، اظهار کرد: در بازدیدی که روز گذشته سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی از آرامگاه پروفسور حسابی شهرستان تفرش داشتند، ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت و نصب المان این دانشمند بزرگ تفرشی به مجتمع دکتر حسابی کمک کرد.

وی افزود: ساخت المان پروفسور حسابی چند سالی است که مطرح شده که خوشبختانه اجرایی ساختن این طرح امسال با قول مساعدت استاندار همراه شده تا با اجرا و تکمیل این طرح، بتوانند آن را به عنوان برند گردشگری شهرستان معرفی کنند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد اظهار داشت: عملیات عمرانی این طرح از 22 آبان ماه سال جاری با انتقال مصالح ساختمانی به محل آغاز می‌شود.

مرزبان تصریح کرد: این اقدام کوچکترین ادای دینی است که باید برای این دانشمند مطرح بین‌المللی انجام دهیم و امیدواریم با این مهم بتوان قدم در مسیر احداث بناهای ماندگار برای مفاخر دیگر استان برداشت.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح و نصب پایه المان نیاز به تملک ساختمان اطراف مقبره بوده که با دستور مساعد استاندار این مشکل مرتفع و تملک شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای این المان گامی در مسیر احداث بناهای ماندگار استان برداشته خواهد شد و با این امید که دستگاه‌های دیگر هم همکاری‌های لازم برای احداث کامل این بنا را داشته باشند.

پروفسور حسابی شخصیتی که در طول عمرش اقدامات و خدمات علمی قابل توجهی را برای مردم انجام داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول