اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام پیشین «اف‌بی‌آی»: «دلایل زیادی» برای تحقیق علیه ترامپ وجود داشت

معاون رئیس پیشین اف‌بی‌آی در دفاع از تحقیق علیه رئیس جمهور آمریکا گفت، دلایل زیادی برای انجام آن وجود داشت.

مقام پیشین «اف‌بی‌آی»: «دلایل زیادی» برای تحقیق علیه ترامپ وجود داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اندرو مک‌کابی»، معاون رئیس پیشین دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از انجام تحقیقات علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دفاع کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، مک‌کابی روز سه‌شنبه گفت، اف‌ب‌آی «دلایل زیادی» برای به راه انداختن «رگباری از» تحقیقات علیه نقش روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ داشت.

این مقام پیشین اف‌بی‌آی، در جلسه کمیته قضایی سنای آمریکا گفت، این دفتر پس از شنیدن زمزمه‌هایی درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، تحقیقاتی را شروع کرد.

مک‌کابی خاطرنشان کرد ترامپ برای جلوگیری از پیشرفت این تحقیقات، سال ۲۰۱۷ اقدام به اخراج «جیمز کامی» رئیس وقت اف‌بی‌آی کرد.

وی مدعی شد ترامپ به مقامات روس گفته بود با اخراج کامی، «فشار سنگینی از روی دوشش برداشته شده است».

معاون رئیس اف‌بی‌آی در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ افزود: «در آن زمان دلایل زیادی داشتیم که شخص ترامپ تهدیدی علیه امنیت ملی محسوب می‌شود و او با اخراج مدیر [اف‌بی‌آی] و اقداماتی دیگر، تلاش کرد تحقیقات ما درباره فعالیت‌های روسیه را متوقف کند».

کمیته قضایی سنای آمریکا تحقیقاتی را در پیش گرفته است تا انگیزه اتهام‌زنی‌ها به ترامپ و نقش روسیه در انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کند.

چندی پیش کامی با حضور در این کمیته گفت:‌ «انجام این تحقیقات درست و ضروری بود. در آن بخش‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد. به‌طور کلی بابت انجام آن احساس افتخار می‌کنم».

«رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده، چندی پیش در یادداشتی در روزنامه «واشنگتن پست» نوشت: «تحقیقات در خصوص روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. [راجر] استون تحت تعقیب قرار گرفت و محکوم شد زیرا مرتکب جرایم فدرال شده بود».

«کریستوفر استیل» جاسوس سابق سازمان امنیت خارجی انگلیس (MI6) که برای اولین بار پرونده تأثیرگذاری روسیه بر پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را مطرح کرده بود، مدعی شده «موکل نهایی» او در این پرونده، «کمیته ملی حزب دموکرات و کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون» رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود.

ترامپ در واکنش به اظهارات استیل در پیامی توئیتری نوشت: «این مرد باید مسترد شده، محاکمه شود و به زندان انداخته شود. یک دروغگوی بیمار که از هیلاری [کلینتون] کلاهبردار و کنوانسیون ملی دموکرات‌ها پول گرفته است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول