اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| حدود 80 درصد آمریکایی‌ها بایدن را رئیس‌جمهور منتخب می‌دانند

نتایج نظرسنجی جدید نشان داده حدود 80 درصد مردم آمریکا بی‌توجه به انکار شکست در انتخابات از سوی ترامپ، بایدن را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا و رئیس‌جمهور منتخب می‌دانند.

نظرسنجی| حدود 80 درصد آمریکایی‌ها بایدن را رئیس‌جمهور منتخب می‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر نتایج نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها از جمله بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان، «جو بایدن» را پیروز انتخابات سوم نوامبر می‌دانند.

به گزارش «رویترز»، در این نظرسنجی که عصر روز شنبه تا روز سه‌شنبه انجام شد، ۷۹ درصد بزرگسالان آمریکایی گفتند که بایدن انتخابات را برده، ۱۳ درصد گفتند که تکلیف انتخابات روشن نشده است. در مقابل تنها سه درصد از شرکت‌کنندگان ترامپ را پیروز انتخابات دانستند و پنج درصد گفتند نمی‌دانند چه شده است.

به لحاظ حزبی هم، از هر ۱۰ جمهوری‌خواه، شش نفر و تقریباً همه دموکرات‌ها بایدن را پیروز اعلام کردند. این نظرسنجی بخشی از یک نظرسنجی گسترده‌تر بود که از روز جمعه تا سه‌شنبه انجام شد و پاسخ‌های قبل از اعلام نتیجه از سوی رسانه‌ها را هم شامل می‌شود.

نظرسنجی گسترده‌تر نشان داد ۷۰ درصد آمریکایی‌ها از جمله ۸۳ درصد دموکرات‌ها و ۵۹ درصد جمهوری‌خواهان به مقامات محلی انتخاباتی اعتماد دارند و معتقدند آن‌ها کار خود را صادقانه انجام می‌دهند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد ۷۲ درصد مردم معتقدند بازنده باید شکست را بپذیرد و ۶۰ درصد فکر می‌کنند روند انتقال قدرت در ماه ژانویه به صورت مسالمت‌آمیز انجام خواهد شد.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر آمریکا انجام شد. در این نظرسنجی هزار و ۳۶۳ بزرگسال شرکت کردند که ۴۶۹ نفر آن‌ها بعد از اعلام پیروزی بایدن از سوی رسانه‌ها مورد نظرسنجی قرار گرفتند.

پیشتر نظرسنجی نشریه پولیتیکو/مرکز مشاوره مورنینگ نشان داد ۷۰ درصد جمهوری‌خواهان اعتقادی به این موضوع ندارند که انتخابات آمریکا آزاد و عادلانه بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی روز سوم نوامبر برگزار شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی تقلب در انتخابات شده و تاکنون نتایج این انتخابات را به رسمیت نشناخته است.

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکا مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری (۲۷۹ رأی الکترال از نظر سی‌ان‌ان و ۲۹۰ رأی الکترال از نظر فاکس‌نیوز)، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تاکید وی به شکایت به دیوان عالی، اداره دولتی خدمات عمومی نیز هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول