اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق به دنبال خرید جنگنده‌های رافائل و موشک های دوربرد از فرانسه است

وزیر دفاع عراق درباره هدف سفر اخیر خود به پاریس گفت که این وزارتخانه به دنبال عقدقرارداد با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل و موشک های دوربرد است.

عراق به دنبال خرید جنگنده‌های رافائل و موشک های دوربرد از فرانسه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق درباره اهداف سفرش به پاریس و دیدار با مقامات فرانسوی توضیح داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی گفت که هدف  از سفرش به فرانسه، تقویت توانمندی‌های ارتش عراق و تجهیز آن به جدیدترین تسلیحات و تجهیزات بود.

وزیر دفاع عراق با اشاره به اهمیت متنوع کردن منابع تجهیز ارتش عراق، افزود که بغداد به دنبال امضای قرارداد برای خرید جنگنده‌های رافائل نسل چهار پلاس و نیز موشک‌های دوربرد و توپ‌های پیشرفته است.

وی افزود که پیشنهاد عقد این قرارداد نظامی با پاریس را به هیأت دولت عراق ارائه خواهد کرد.

یک ماه پیش، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز اعلام کرده بود که مانند دولت خواهان خرید سلاح از فرانسه است، به ویژه اینکه که سلاح‌های این کشور از کیفیت و بازدهی قابل توجهی برخوردار است.  

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفته بود که صنایع نظامی فرانسه به ویژه در زمینه ساخت جنگنده‌های «رافائل» و کشتی‌های جنگی بسیار پیشرفته است و متنوع‌سازی تسلیحات عراق باید متناسب با نیاز و کارایی آنها باشد، لذا خریدهای نظامی و تجهیز نیروهای مسلح به سلاح‌های روسیه، فرانسه یا آمریکا مشکلی ایجاد نخواهد کرد. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول