اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک سرکرده القاعده در افغانستان به‌هلاکت رسید

اداره امنیت ملی افغانستان از به‌هلاکت رسیدن رهبر شبکه تروریستی القاعده از سوی نیروهای افغان در ولایت فراه خبر داد.

یک سرکرده القاعده در افغانستان به‌هلاکت رسید

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد نیروهای ویژه این نهاد موفق شده‌اند که در یک عملیات هدفمند، «محمد حنیف» -که به اسم مستعار عبدالله شناخته می‌شد-، از رهبران شبکه القاعده در شبه قاره هند را به هلاکت برسانند.

براساس بیانیه امنیت ملی افغانستان، این فرد شهروند پاکستان و از شهر کراچی بوده که در یک عملیات برنامه ریزی شده در شهرستان بکواه ولایت فراه، توسط نیروهای ویژه امنیت ملی کشته شده و دو زن پاکستانی نیز در همین رابطه بازداشت شده اند.

ریاست امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرد که این فرد در ابتدا عضویت گروه طالبان را داشته و بعد از سال ۲۰۱۰ عضو شبکه القاعده شده و در همین سال، با همکاری مستقیم گروه طالبان وارد ولایت هلمند شده است.

بر اساس این گزارش، او سپس به کمک طالبان به ولایت فراه انتقال داده شده است.

امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرد که محمد حنیف رابطه تنگاتنگی با گروه طالبان داشته و در زمینه کارگذاری مواد انفجاری، ساخت خودروهای بمب‌گذاری شده و ساخت‌وساز مین‌های دست ساز طالبان را یاری و آموزش می‌داده است.

به گفته مقامات امنیتی افغانستان، محمد حنیف مشهور به عبدالله، اقامت ثابتی نداشته و در ولایات هلمند، فراه، نیمروز و در پاکستان تردد داشته است.

به گزارش فارس، چندی پیش نیز ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد فرد شماره دوم القاعده در شبه قاره هند را طی یک عملیات ویژه در ولایت غزنی از پای درآورده است.

این ریاست در اطلاعیه‌ای تایید کرد که «ابومحسن المصری»، فرمانده‌ ارشد گروه القاعده در شبه ‌قاره هند از سوی نیروهای امنیت ملی کشته شده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول