اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

درخواست وزارت کشور براى امهال یک‌ساله تسهیلات زلزله‌زدگان کرمانشاه

سخنگوى وزارت کشور از درخواست این وزارتخانه براى تمدید زمان امهال تسهیلات زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

درخواست وزارت کشور براى امهال یک‌ساله تسهیلات زلزله‌زدگان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانى وزارت کشور، سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: از تعداد ۴۱ هزار و ١٥٨ واحد مسکونی تخریبی ۳۸ هزار و ۷۴۴ واحد احداث و به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ۲۴۱۴ واحد باقیمانده نیز در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد میباشد.

وى در ادامه افزود: همچنین کلیه واحدهای تعمیری مشتمل بر ۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد اتمام و به بهره برداری رسیده است.

سخنگوى وزارت کشور با بیان اینکه در حوزه بازسازی واحدهای دامی در مناطق زلزله‌زده تعداد ۱۲ هزار و ۹۵۲ واحد نوسازی تکمیل و بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: تعداد ۹ هزار و ٧٥١ واحد صنفی، صنعتی و خدماتی در مناطق آسیب‌دیده تکمیل گردیده اند.

سامانى با بیان اینکه در هزارمین روز از زلزله آبان ماه ۹۶ نیز هزار کلاس درس به بهره‌برداری رسید،  گفت: از تعداد ۲۴۷ واحد بهداشتی و خدمات درمانی آسیب دیده نیز ۲۴۰ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگى وزارت کشور یادآور شد: در فرآیند بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده تعداد ۱۱ هزار نفر در قالب ۵۴۰ پیمانکار مشغول فعالیت بوده و ۲۲۰ مهندس ناظر نیز مسئولیت نظارت بر فرآیند ساخت و سازها را برعهده داشته است.

سامانى تاکید کرد: پدیده مهاجرت معکوس به روستاهای مناطق آسیب‌دیده نیز همزمان با انجام اقدامات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی و زیرساخت‌ها شکل گرفته است. 

وى با اشاره به اینکه وزیر کشور شخصاً از زمان وقوع زلزله تاکنون مدیریت و به سرانجام رسیدن مسائل مربوط بازسازی زلزله کرمانشاه را مورد تاکید و نظارت قرار دادند، تصریح کرد: در شهرها و روستاهای مناطق زلزله‌زده کاملا زندگی به حالت عادی بازگشته و کسب و کار رونق دارد 

سخنگوى وزارت کشور یادآور شد: در همین ارتباط نیز درخواست کرده ایم که با توجه به شرایط سخت اقتصادی زلزله‌زدگان و با توجه به پیگیری های متعدد از طریق بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت یک سال دیگر پرداخت تسهیلات مربوطه امهال شود که امیدواریم با دستور ریاست جمهورى این موضوع منجر به نتیجه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول