اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کاهش 3 هزار و 225 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات بورس و فرابورس 10.2 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 3 هزار و 225 واحد روبه‌رو شد.

کاهش 3 هزار و 225 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات بورس و فرابورس 10.2 هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از امروز نوسان‌گیری یعنی خرید و فروش یک سهم در یک روز آزاد شد و بسیاری از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کردند، امروز بورس رشد کند. اگرچه در ابتدای ساعت آغاز معاملات شاخص بورس اوراق بهادار تهران افزایش یافت، اما نهایتا در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش 3 هزار و 225 واحد روبه‌رو شد و به رقم یک‌میلیون و 211 هزار و 938 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با کاهش 1202 واحد به رقم 364 هزار و 878 واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 606 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تران بیش از 9 میلیارد هسام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 864 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 27 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

اگر ارزش معاملات فرابورس به رقم 4 هزار و 212 میلیارد تومان رسید درن ظر بگیریم امروز در بورس تهران و فرابورس بیش از 10 هزار و 239 میلیارد تومان داد و ستد صورت گرفت.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند، گرچه کاهش این شاخص‌ها اندک و زیر نیم درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هرکدام نسبت به روز قبل 27 صدم درصد کاهش یافته است. 

امروز همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر کدام 33 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 23 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 11 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس فقط 45 صدم درصد کاهش یافت.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز نمادهای گلگهر، چادرملو و ملی مس به ترتیب بیشتری اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و در طرف دیگر شاخص سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی جم، پتروشیمی تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشتند.

امروز نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل ایران خودرو، سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و صنایع ملی مس ایران بودند. 

امروز در فرابورس ایران شاخص کل بالاخره مثبت شد و با افزایش 31 واحد به رقم 15 هزار و 515 واحد رسید. 

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از یک میلیون و 55 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 435 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 212 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای صباتأمین، ذوب‌آهن و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک، پتروشیمی ارومیه، برق و انرژی پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، ذوب‌آهن اصفهان، پلیمر آریا ساسول و رایان هم افزا بوده‌اند.

به گزارش فارس این روزها گرچه شاخص بورس کاهش می‌یابد، اما به گفته اکثر کارشناسان و مسئولان بورس بسیاری از سهام ارزنده شده و اکنون وقت خریدن سهام و نه موقع فروش سهام است بنابراین سرمایه‌گذاران حقیقی توجه داشته باشند که سهام خود را همراه با ضرر نفروشند بلکه صبر داشته باشند تا سهام آنها سودآور شده و آنگاه بفروشند.

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باید همراه با استراتژی و مطالعه باشد و همچنین برای حضور در بازار سرمایه و خرید سهام به هیچ وجه دارایی مورد نیاز و مورد استفاده نباید فروخته شود، بلکه سهام در بورس از محل سرمایه‌های مازاد و پس‌انداز باید خریده شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول