اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش‌بینی رشد وال‌استریت با پیروزی بایدن

معاملات آتی شاخص‌های بورس وال‌استریت نشان می‌دهد که با توجه به انتظار بازار برای اعلام نهایی پیروزی بایدن وال‌استریت تا ساعاتی دیگر رشد قابل توجهی را به ثبت خواهد رساند.

پیش‌بینی رشد وال‌استریت با پیروزی بایدن

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، معاملات آتی شاخص‌های بورس وال‌استریت آمریکا امروز رشد خوبی را تجربه کردند که نشان می‌دهد، با قطعی شدن تقریبی پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات کارزار انتخاباتی در آمریکا امروز دوشنبه و تا ساعاتی دیگر وال‌استریت با یک رشد مثبت خوب باز خواهد شد.

پیروزی بایدن در پنسیلوانیا که شنبه قطعی شد، تعدادی آراء الکترال به بیش از 270 رأی رساند. البته دونالد ترامپ قصد ندارد به این زودی‌ها پا پس بکشد.

معاملات آتی شاخص داو‌مینی 1.26 درصد مثبت شد و شاخص S&P500 مینی 1.41 درصد در بازارهای آسیایی رشد کرد. شاخص نزدک 100 نیز 2.06 درصد بالا رفت.

بورس‌های اروپایی و آسیایی هم در معاملات امروز مثبت بودند، به گونه‌ای که بزرگ‌ترین شاخص MSCI آسیا، ‌اقیانوسیه خارج از ژاپن 1.4 درصد رشد کرد.

این شاخص در معاملات هفته گذشته 6.2 درصد مثبت شده بود که بهترین هفته در 5 ماه گذشته به شمار می‌رفت.

در حالی که شاخص بورس‌های اروپایی 1.5 درصد رشد کرد بورس ژاپن به بالاترین ارزش خود در 29 سال گذشته رسید.

بورس‌های آمریکا در حالی که در روز جمعه تغییر چشمگیری را تجربه نکردند، اما باز هم به گونه‌ای بسته شدند که بهترین عملکرد از ماه آوریل را داشته‌اند.

البته موانعی نیز بر سر رشد بورس‌های آمریکایی وجود دارد که از جمله آنها افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا و اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا هم اکنون در حال رسیدن به رقم 10 میلیون نفر است.احتمال آنکه یک بسته کمک اقتصادی گسترده در آمریکا اجرا شود نیز کاهش یافته است.

در حالی که میچ مک‌کانل،‌ رهبر اکثریت سنای آمریکا هفته گذشته گفته بود که تمایل دارد تا یک بسته کمک اقتصادی بزرگ اجرایی شود، روز جمعه اعلام کرد که آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که این کنگره باید بسته اقتصادی کوچک‌تری را اجرایی کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول