اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعمال محدودیت‌های کرونایی در تبریز و 5 شهرستان /افزایش تعداد مبتلایان خانوادگی به کرونا در استان

استاندار آذربایجان شرقی از اعمال محدودیت‌های کرونایی در تبریز و پنج شهرستان دیگر از روز سه شنبه هفته جاری به مدت یک ماه خبر داد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در تبریز و 5 شهرستان /افزایش تعداد مبتلایان خانوادگی به کرونا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در بیست و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: در حال حاضر، هیچ دارو و واکسن قطعی برای مقابله با ویروس کرونا، کشف نشده و بر همین اساس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، اصلی‌ترین عامل در قطع زنجیره بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به شمار می آید.
 
وی با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا در مقایسه با ماه‌های نخستین سال، تفاوت بسیاری داشته است، ادامه داد: تعداد فوتی‌های روزانه بیماران کرونایی در استان در مقایسه با ماه‌های ابتدایی سال، از سه چهار نفر در روز به 25 نفر رسیده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی افزود: روند فعلی آمار مبتلایان به کرونا در استان، رو به افزایش است و در هفته‌های اخیر نیز تعداد مبتلایان با شیب ملایم افزایش یافته است.
 
پورمحمدی از افزایش تعداد مبتلایان خانوادگی به کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه آلودگی به ویروس کرونا در روستاهای استان نیز در حال افزایش است.
 
وی خواستار تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان شد و ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی، اتحادیه‌ها، اصناف و بازرسی سازمان صمت، بیشتر از گذشته بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، نظارت کرده و با هنجارشکنان و تهدیدکنندگان سلامت و امنیت جامعه، برابر با ضوابط و قوانین برخورد کنند.
 
وی همچنین از صدا و سیما، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در استان خواست که نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش مردم برای جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بیش از پیش تلاش کنند.
 
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای ترخیص تمام داروها و تجهیزات پزشکی از تمامی گمرکات استان و کشور شد و گفت: باید همه با هم تلاش کنیم که مردم، هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در ارتباط با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی همچون اکسیژن و دستگاه ونتیلاتور برای درمان بیماران کرونایی خود نداشته باشند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به مصوبه  ستاد ملی کرونا برای اجرای محدودیت‌های کرونایی در مراکز استان‌ها گفت: این محدودیت‌ها از سه شنبه هفته جاری و به مدت یک ماه در شهرستان‌های تبریز، مرند، مراغه، میانه، اهر و سراب اجرا خواهد شد.
 
علیار راستگو ادامه داد: بر اساس تصمیمات این جلسه، فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از ساعت 18 عصر تا صبح تعطیل خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: فعالیت‌های مرتبط با گروه شغلی یک همچون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، مراکز تولید و عرضه محصولات پروتینی و میادین میوه و تره‌بار در هر ساعت از شبانه روز، ممکن است و رستوران‌ها و مراکز عرضه غذاهای سرد و گرم نیز صرفاً به شکل بیرون‌بر مجاز به فعالیت خواهند بود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به صورت میانگین، روزانه بیش از 500 بیمار جدید در استان شناسایی می شود.
 
محمدحسین صومی افزود: با تدابیر اندیشیده شده در زمینه خرید دستگاه های پی سی آر، تعداد تست‌های روزانه در استان به بیش از سه هزار تست در روز خواهد رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این موضوع، پیش بینی می‌کنیم تعداد موارد مثبت بیماری کرونا در استان به بیش از 800 مورد در روز افزایش یابد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول