اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

پاک آیین: می‌خواهم صدای رسانه‌های شهرستان‌ها باشم/ نهاد نمایندگی مدیران مسئول را تشکیل می‌دهم

یکی از نامزدهای نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، گفت: دلیل نامزد شدنم در این دوره از انتخابات، نمایندگی رسانه‌های بی حامی است که دولت ها آنها را رها کرده و فرزندان ناتنی خود می‌دانند.

پاک آیین: می‌خواهم صدای رسانه‌های شهرستان‌ها باشم/ نهاد نمایندگی مدیران مسئول را تشکیل می‌دهم

«پدرام پاک آیین»، نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با انتقاد از نگاه آریستوکراتیک و از بالا به پایین چند بنگاه مطبوعاتی دولت ساخته در پایتخت به نشریات و سایت های استانی و شهرستانی و مجلاتی که غنی ترین سرمایه فرهنگی کشورند، گفت: توافقی نانوشته بین دولت ها و چند بنگاه مطبوعاتی در تهران وجود دارد که رسانه های استانی از امکانات و منابع محروم نگاه داشته شوند تا طی سالهای آینده همین چند روزنامه سیاسی و اقتصادی در تهران بمانند و صدای بقیه رسانه ها که محمل رشد بزرگترین استعدادهای فرهنگی این کشورند ، خاموش شود.

وی ادامه داد: افتخار و عزت من در این است که نماینده رسانه هایی باشم که چند بنگاه دولت ساخته آنها را تحقیر و گدا گودول خطاب کردند.

پاک‌آیین با واکنش به اظهارات برخی که در روزهای اخیر رسانه های استانی را کم تاثیر خوانده بودند، افزود: اشرافیت مطبوعاتی با دامن زدن به تئوری غنی- ضعیف، مانع از آمایش سرزمینی و رشد متوازن رسانه‌ها در سراسر کشور  می شود و نگاه نابرابر به رسانه‌ها باید تغییر کند.

نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات با تاکید برای اینکه ترجیح می دهد نماینده سایت ها و نشریات استانی و مجلات غنی و گرانسنگ تهران و سایر نقاط کشور باشد،گفت: خبرگزاری ها و روزنامه های بزرگ پایتخت صدایشان به همه جا می رسد و نیازی به نماینده ندارند.

مدیرکل پیشین مطبوعات داخلی وزارت ارشاد درباره ویژگی های نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: نماینده مدیران مسئول نباید فردی باشد که رسانه خودش هر هفته موضوع بررسی هیئت نظارت باشد؛ چرا که در این صورت حقوق سایر رسانه‌ها را برای حفظ نشریه خود وجه المصالحه قرار خواهد داد. همچنین نماینده باید کسی باشد که اعتقاد به نابودی نشریات کم برخوردار و رسانه های شهرستانی و تفکر بنگاه محور نداشته باشد.

پاک‌آیین افزود: اگر نماینده مدیران مسئول، مدیر یک بنگاه بزرگ مطبوعاتی در پایتخت و رقیب  رسانه‌های استانی و نشریات بخش خصوصی باشد در تغییر وضعیت نشریات ملاحظه منافع خود را خواهد کرد. برای مثال اجازه نخواهد داد که یک هفته نامه شهرستانی تبدیل به روزنامه سراسری و برای او رقیب ایجاد شود.

وی اصلی ترین کار خود در صورت راهیابی به هیئت نظارت بر مطبوعات پیگیری سریع و منظم تغییر وضعیت ها و درخواست های مجوز جدید برای رسانه های موجود و جلوگیری از اعمال ماده ۱۶ را در شرایط اقتصادی کنونی عنوان و تصریح کرد: موضوعاتی مثل یارانه، اساسا از وظایف و اختیارات نماینده شما نیست. هر کسی چنین وعده‌ انتخاباتی می‌دهد، دروغ می‌گوید و لذا من هم چنین وعده‌ای نمی‌دهم، اما با تاسیس «نهاد نمایندگی مدیران مسئول» تلاش می‌کنم در رساندن صدای رسانه‌ها و پیگیری مطالبات آنها موثر باشم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول