اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز طرح پویش نذر کتاب در سوادکوه

طرح پویش نذر کتاب با عنوان «نذر دانایی» در سوادکوه آغاز شد.

آغاز طرح پویش نذر کتاب در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، طرح پویش نذر کتاب صبح امروز با عنوان «نذر دانایی» با هدف ترویج فرهنگ نذر و اهدای کتاب و توسعه کتاب‌خوانی در شهرستان و در راستای غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های شهرستان آغاز شد.

*«نذر دانایی» در سوادکوه

مسؤول امور اجتماعی و بانوان فرمانداری شهرستان سوادکوه با حضور در کتابخانه عمومی پل‌سفید‌سوادکوه در طرح پویش نذر کتاب با عنوان «نذر دانایی» شرکت کرد.

شکوفه قلی‌زاده با اشاره به اینکه فرهیختگان و خیّران سوادکوهی می‌توانند در طرح پویش نذر کتاب با عنوان «نذر دانایی» شرکت کنند، گفت: فرهیختگان و خیّران سوادکوهی می‌توانند با مراجعه به  کتابخانه‌های عمومی شهرستان، کتاب‌های خوانده‌شده و یا بدون استفاده خود را برای بهره‌برداری علمی دیگران به کتابخانه اهدا کنند.

مسؤول امور اجتماعی و بانوان فرمانداری شهرستان سوادکوه، افزود: هدف از اجرای این پویش مردمی، جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر‌برخوردار و هدایت سنت زیبای نذر به امور فرهنگی است.

وی اهدای کتاب‌های بدون استفاده در کتاب‌خانه‌ها را از عوامل توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه ارزیابی کرد.

قلی‌زاده، گفت: مدیران  ادارات و نهاد‌های شهرستان می توانند کتاب‌های بدون‌استفاده خود را تحویل کتابخانه‌های عمومی دهند تا در این حرکت ارزشمند شرکت کنند و منابع کتابخانه‌ها نیز به‌روز‌رسانی شود.

 

* اهدای کتاب به کتابخانه‌ها تا 24آبان‌ماه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه با هدف ترویج فرهنگ نذر و اهدای کتاب و توسعه کتاب‌خوانی در شهرستان و در راستای غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های شهرستان به مناسبت اربعین "نذر کتاب" را برگزار کرد، گفت: اهدای کتاب به کتابخانه‌ها تا 24آبان‌ماه ادامه دارد.

شهرزاد نصرالله‌زاده، افزود: کتاب های خوب زیادی در منازل و ادارات، بدون‌استفاده وجود دارد و ممکن است همین کتاب موردنیاز و استفاده سایر افراد باشد که از طریق اهدا به کتابخانه‌های عمومی شرایط دسترسی و استفاده برای همگان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از همشهریان در این ایام هزینه مراسم عزاداری عزیزانشان را صرف امور خیریه می‌کنند و با توجه به اینکه کمک به توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها و اهدای کتاب یکی از خیرات ماندگار است، خاطر نشام کرد: خواندن کتاب توان تغییر مسیر زندگی افراد را هم دارد و طرح نذر کتاب، ترویج نذورات فرهنگی را هم در نظر دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه مردم شهرستان ما همواره فرهنگ‌دوست و نخبه‌پرور هستند و با آگاهی‌رسانی مناسب در حوزه اهدای کتاب، هدایا و نذورات فرهنگی به توسعه فرهنگی شهر هم کمک می‌کند، اظهار کرد: دانش آموزانی که دیگر از کتاب‌های کمک‌درسی استفاده نمی‌کنند با اهدای آن کتاب‌ها به کتابخانه از دانش‌آموزان همشهری‌شان حمایت می‌کنند.

نصرالله‌زاده با اشاره به اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه در چند سال گذشته هم اهدا و نذر کتاب را برگزار کرد و همه کتاب‌های اهدایی در کتابخانه‌های شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این طرح از نذر کتاب به مناسبت اربعین حسینی آغاز شد و تا پایان هفته کتاب امسال ادامه دارد و بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز از 24 تا 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86015/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول