اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

12 هزار کارگر زنجانی مسکن ندارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: 11 هزار و 935 کارگر فاقد مسکن در استان زنجان شناسایی شده است.

12 هزار کارگر زنجانی مسکن ندارند

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نقش اقتصادی مسکن در سبد خانوار و جایگاه آن در کسب رضایت‌مندی اجتماعی و نیز لزوم مداخله دولت در ایجاد تعادل در نظام عرضه و تقاضا در بازار مسکن، حسب دستور مقام عالی وزارت درباره طرح ملی تامین مسکن کارگران و مستمری بگیران زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی، طبق اقدامات صورت گرفته در این زمینه ۱۱ هزار و ۹۳۵ نفر از کارگران فاقد مسکن شناسایی شدند.

یوسفی افزود: تعداد ۱۹۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۷۹۱ نفر از کارگران که جز سه دهک پایین جامعه هستند نیز جزو افراد فاقد مسکن در آمار قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مطابق دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر توانمندسازی تعاونی‌های مصرف و مسکن کارگری، با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای دسترسی کارگران کشور به بخش کالاهای اساسی و مسکن ارزان قیمت، بر خود وظیفه می‌دانیم از قشر زحمتکش کارگران حمایت و پشتیبانی کرده و گامی مثبت در ایجاد انگیزه، روحیه امید و نشاط و همچنین گشایش در امور آنان برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه به بحث پرداخت تسهیلات کرونا نیز اشاره کرد و افزود: مشاغل آسیب دیده از کرونا در ۱۴ رسته می‌توانند برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا ثبت نام کنند و تنها هدف دولت از پرداخت تسهیلات تثبیت و حفظ اشتغال است.

وی با بیان اینکه 8 هزار و ۳۴۸ زنجانی در سامانه کارا ثبت‌نام  کرده‌اند، ادامه داد: تاکنون 4 هزار و ۵۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات کرونایی در استان شدند. 

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول