اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ابتلای کرونا در گلستان 50 درصد کمتر از میانگین کشوری

استاندار گلستان گفت: استان گلستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا 50 درصد کمتر از سایر استان‌های کشور است و از نظر فوتی‌ها نیز از میانگین کشوری بسیار کمتر هستیم.

ابتلای کرونا در گلستان 50 درصد کمتر از میانگین کشوری

هادی حق‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا 50 درصد کمتر از سایر استان‌های کشور است و از نظر فوتی‌ها نیز از میانگین کشوری بسیار کمتر هستیم.

وی در مورد دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در همه شهرستان‌های قرمز مجاز هستند با اولویت بانوان و به خصوص بانوان باردار و شیرده دورکاری را اعمال کنند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن، بندرگز، کلاله، گنبدکاووس، مینودشت، آق‌قلا و مراوه تپه در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌های استان در‌ وضعیت نارنجی قرار دارد.

براساس اعلام استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و تاکید وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از ۲۰ آبان ماه جاری فعالیت گروه‌های شغلی گروه دوم در گرگان و آق‌قلا از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع خواهد بود و فعالیت گروه‌های شغلی سوم و چهارم در شهرهای‌ قرمز ممنوع است.

گروه شغلی دو عبارت است از: مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آب میوه و بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت‌فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی‌فروشی‌ها، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل .

گروه شغلی سه عبارت است از مدارس،  دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری.

گروه شغلی چهار عبارت است از همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول