اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی حکم بازداشت بدون تفهیم اتهام برای 880 فلسطینی صادر کرده است

طرف فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی 880 فلسطینی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کرده بدون اینکه جامعه بین المللی برای مقابله با این نقض قوانین بین المللی اقدامی کند.

رژیم صهیونیستی حکم بازداشت بدون تفهیم اتهام برای 880 فلسطینی صادر کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات اسرای فلسطین گفت که دادگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر از ابتدای سال جاری میلادی ۸۸۰ حکم بازداشت اداری علیه اسرای فلسطینی صادر کردند.

این مرکز در بیانیه‌ای خبری گفت: «دادگاه‌های نظامی اسرائیل،  به دستور سرویس اطلاعات این رژیم، صدور احکام بازداشت اداری را متوقف نمی‌کنند.»

ماهر الاخرس نمونه‌ای از اسرای فلسطینی است که در اعتراض به بازداشت بدون تفهیم اتهام خود (بازداشت اداری) و همچنین درخواست برای آزادی خود و دیگر زندانیان بازداشت اداری، بیش از یکصد روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

او اهل شهرک «سیله الظهر» در شمال کرانه باختری است و وضعیت سلامت او در بیمارستان رژیم صهیونیستی به شدت خطرناک گزارش شده است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در بازداشت اداری یک فرمانده نظامی بدون تفهیم هر گونه اتهامی به اسیر، حکم بازداشت او را صادر می‌کند و مسئولین رژیم اشغالگر مدعی وجود یک اتهام سری در پرونده آن اسیر می‌شوند و غالبا به محض پایان یافتن دوره بازداشت آن مجددا بازداشت او برای مدت دیگری تمدید می‌شود و از آن به عنوان یک ابزار مجازات اسرای فلسطینی استفاده می‌شود تا جایی که بسیاری از اسرای فلسطینی در اعتراض به این احکام و به منظور دستیابی به آزادی اعتصاب غذا می‌کنند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین گفت که رژیم اسرائیل از بازداشت اداری بدون هیچ توجیه قانونی مثل یک شمشیر بران بر گردن فلسطینی‌ها و سیاست مجازات جمعی استفاده می‌کند تا فعالان، رهبران و آزادگان فلسطینی را هم از این طریق سرکوب و شکنجه کند.

این مرکز افزود: «بازداشت اداری همچنین در چارچوب انتقام گیری‌های آشکار رژیم صهیونیستی از همه اقشار و طبقات جامعه فلسطینی از جمله زنان و کودکان است.»

«ریاض الاشقر»  پژوهشگر فلسطینی نیز گفت که اسرائیل با استفاده از این نوع بازداشت همه موازین و شروط تعیین شده در قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد و باید استفاده از آن را محدود کند، در حالی که اسرائیل از آن به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب اسرا و تلف شدن بیهوده عمر آنها در زندان استفاده می‌کند.

او افزود: «اقدام اسرائیل در ادامه صدور احکام بازداشت اداری در شرایط استثنایی گسترش ویروس کرونا و بی توجهی به همه آداب و رسوم و قوانین و بی اعتنایی به نهادهای بین المللی است که خواستار آزادی این اسرا از ترس جان آنهاست.»

الاشقر گفت: «رژیم صهیونیستی هنوز 380 اسیر را در بازداشت اداری نگاه داشته که اکثر آنها از میان آزادگان فلسطینی هستند که مدت‌های مختلفی را در حبس بودند و بار دیگر بازداشت شدند که از جمله آنها اعضایی از مجلس قانونگذاری فلسطین هستند.»

کارشناس فلسطینی موضع گیری جدی و واقعی جامعه بین المللی در قبال این سیاست جنایتکارانه علیه زندانیان را خواستار شد و از نهادهای بین المللی خواست که به دلیل نگرانی از وضعیت زندانیان در شرایط کرونا برای آزادی اسرایی که در بازداشت اداری به سر می‌برند، مداخله فوری کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول