اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

فعال اصلاح‌طلب: شوک‌های مختلف همیشه در دنیا وجود دارد؛ کشور باید کار خود را انجام دهد

احمد حکیمی‌پور گفت: تلاطمات اقتصادی که ناشی از شوک روانی و کاذب است باید حل شود وگرنه ایران نمی‌تواند به لحاظ توسعه پایدار برنامه‌ریزی کند، چرا که همیشه در دنیا شوک‌های مختلف وجود دارد و ما باید کار خودمان را انجام دهیم.

فعال اصلاح‌طلب: شوک‌های مختلف همیشه در دنیا وجود دارد؛ کشور باید کار خود را انجام دهد

احمد حکیمی پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به وابسته شدن مسائل اقتصادی کشور به فعل و انفعالات کشورهای خارجی گفت: این موضوع جای تأسف دارد، چرا که مهم‌ترین شعارهای انقلاب ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده که در قانون اساسی هم آمده و نشانگر ماهیت انقلاب ماست.

وی با بیان اینکه شاید کم‌تر کشوری را بتوان یافت که علی رغم اینکه بنایش بر استقلال است، به تحولات کشورهای بیگانه وابسته باشد، تصریح کرد: این موضوع باید ریشه‌یابی شود و صرفاً‌ هم به حوزه مسئولین مربوط نمی‌شود و تبدیل به موضوعی روانی و فرهنگی در جامعه شده است. بازار، کارآفرین، تولیدگر سیاستمدار، جریان‌ها همه و همه منتظر نتیجه انتخابات کشوری دیگر هستند. حتی اگر افرادی قرار است کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودمان شوند، ورود جدّی آن‌ها در گرو انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

حکیمی‌پور با بیان اینکه بازار ارز و طلا و سایر بخش‌ها وابسته به نتیجه یک انتخابات خارجی شده، گفت: باید این موضوع را آسیب‌شناسی و با آن درست برخورد کرد. این واقعیت، موضوعی نیست که با تأسف خوردن حل شود، باید برای آن فکری کرد.

دبیرکل حزب اراده ملّت با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید بر اساس سیاست‌های کلان و مصوب خود عمل کند و منافع خود را بر این اساس پیش ببرد، گفت: ایران هم در عرصه بین‌الملل منافعی برای خود تعریف کرده و ما کشوری گوشه‌گیر و منزوی نیستیم، منتها اینکه این منافع را چطور دنبال کنیم که فضای داخلی کشور کم‌ترین تنش را نسبت به موج‌های بین‌اللمی داشته باشد، موضوع مهمی است.

حکیمی‌پور ادامه داد: درست است که هر کشوری به لحاظ منافع بین‌المللی رویدادهای کشورهای دیگر را دنبال می‌کند، امّا این در حوزه وزارت خارجه است و مثلاً میزی که متخصص مسائل کشوری خاص است موضوع پیش آمده را بررسی می‌کند. امّا اینکه به این صورت اقتصاد کشور ما با انتخابات کشوری دیگر متلاطم شود، درست نیست و مسئولان باید بازنگری جدی نسبت به سه اصل منافع ملی، امنیت ملی وحدت ملی داشته باشند. باید دید ما چطور باید این اصول را دنبال کنیم که کشور کم‌ترین تلاطم را داشته باشد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در ایران مردم بیش از اندازه سیاسی شده‌اند و کفه سیاست در ایران خیلی خیلی سنگین شده است، اظهار داشت: اینکه هر چیزی را دائماً در دایره سیاست بیارویم درست نیست. همه هم مقصر هستند؛صداوسیما دامن می‌زند، مسئولین دامن می‌زنند، کنش‌گران،‌ سیاسیون، مجلس در نطق‌هایش و... همه در میدان‌های فرعی و کاذب بازی می‌کنیم و مسائل اصلی ایران به کنار مانده است.

حکیمی پور تصریح کرد: تلاطمات اقتصادی که ناشی از شوک روانی و کاذب است باید حل شود وگرنه ایران نمی‌تواند به لحاظ توسعه پایدار برنامه‌ریزی کند، چرا که همیشه در دنیا شوک‌های مختلف وجود دارد و ما باید کار خودمان را انجام دهیم.

عضو سابق شورای شهر با اشاره به ظرفیت‌های کشور، گفت: ایران خوشبختانه ظرفیت‌هایی دارد که آن را تبدیل به یک کشور کامل کرده و می‌تواند بازی خودش را در عرصه بین‌الملل بر اساس منافع خود دنبال کند. متأسفانه این ظرفیت‌ها یا درست مدیریت نمی‌شود یا نوعی بی‌تدبیری‌ها باعث می‌شود که فرصت‌سوزی بشود. باید برای این سرمایه‌سوزی‌ها تدبیر جدی بشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول