اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوءقصد به جان رئیس‌جمهور منتخب بولیوی

بنابر اعلام سخنگوی حزب جنبش برای سوسیالیسم، «لوئیس آرسه» رئیس‌جمهور منتخب بولیوی هنگام حضور در جلسه‌ای در لاپاز، با دینامیت مورد حمله قرار گرفت اما آسیبی به کسی وارد نشد.

سوءقصد به جان رئیس‌جمهور منتخب بولیوی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوئیس آرسه» رئیس‌جمهور منتخب بولیوی هنگام حضور در جلسه‌ای در لاپاز، با دینامیت مورد حمله قرار گرفت. هیچ مجروحی در جریان این حادثه گزارش نشده است.

به گفته «سباستین میشل»، سخنگوی حزب جنبش برای سوسیالیسم این اتفاق پنجشنبه شب به وقت محلی رخ داد. مقامات دولت خودخوانده سابق که بعد از کودتا در این کشور روی کار آمدند، اظهارنظری در خصوص این حمله نکرده‌اند.

میشل در یک نطق تلویزیونی گفت: ما هیچ اظهارنظری درباره این موضوع از سوی «آرتورو موریلو» وزیر کشور ندیده‌ایم. احساس می‌کنیم که محافظتی از ما وجود ندارد. هیچ کس تضمین‌های امنیتی مورد نیاز اقتدار ما را تامین نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «تله‌سور» این اتفاق در روزی رخ داد که برخی گروه‌های راست افراطی در بولیوی در رد نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که ۱۸ اکتبر برگزار شد، در «سانتا کروز» دست به اعتصاب زدند.

در روزهای گذشته نیز موارد دیگری از خشونت و خصومت علیه سازمان‌های اجتماعی و اتحادیه‌ای که حامی حزب حاکم جنبش برای سوسیالیسم هستند، ثبت شده بود.

لوئیس آلبرتو آرسه کاتاکورا با ۵۵ درصد آرا در رقابت‌های انتخاباتی اخیر بولیوی پیروز شد.

وی به عنوان نامزد حزب جنبش سوسیالیسم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. «اوو مورالس» رئیس جمهور سابق بولیوی که در پس ناآرامی‌های سال ۲۰۱۹ تبعید شد ریاست این حزب را در دست دارد.

انتظار می‌رود که انتخابات انجام شده بحران سیاسی در این کشور را حل کند. این بحران در پی کناره‌گیری مورالس در ماه نوامبر سال گذشته به دلیل انتخابات این کشور و شروع ناآرامی‌ها آغاز شد. پس از کناره‌گیری مورالس، اکثر مقامات ارشد بولیوی نیز از سمت خود کناره‌گیری کردند. پس از آن درگیری میان طرفداران و مخالفان مورالس در بولیوی آغاز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول