اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

سیاست مدار اخلاقى

در دنیاى سیاست که اخلاق، مردانگى، انصاف، صداقت، آزاده گى و غیرت نادر و کیمیا بوده و هست، حبیب الله عسگراولادىنماد اخلاق و مردانگى بود.

سیاست مدار اخلاقى

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دارابی در یادداشتی نوشت:

هفت سال از درگذشت مجاهد نستوه، مبارز خستگى ناپذیر و خادم مردم گذشت. ١٤ آبان ١٣٩٢حبیب الله عسگراولادى در سن ٨١ سالگى درگذشت.
عسگراولادى و شهید حاج مهدى عراقى دو همرزم و همسنگر در سالیان طولانى دوران ستم شاهى بودند که هر دو مورد اعتماد عمیق امام خمینى رهبر کبیر انقلاب بودند.
باسابقه ترین تشکل و حزب سیاسى کشور، حزب موتلفه اسلامى را با بیش از نیم قرن فعالیت تاسیس کردند.
عسگراولادى با پیروزى انقلاب تمام عمرخویش را وقف خدمت به محرومان در کمیته امداد امام و حضور و تلاش در عرصه هاى مختلف از نمایندگى مجلس شوراى اسلامى تا وزرات و... کرد.
این چریک پیر در عرصه کنشگرى سیاسى و رقابت هاى انتخاباتى همواره "نماد اخلاق" و ادب بود. مدارا و گفتگو با رقیبان را بجاى تخریب و نفى آنان سرلوحه خود قرار داده بود.
حفظ حرمت و حریم اخلاق در میان نیروهاى سیاسى همفکر، انتقال آموزه هاى مبارزاتى و تاریخى به نسل جوان، تلاش براى فراگیرى جبهه نیروهاى انقلاب، مراقبت دائمى بر حاکم بودن دین و اخلاق در نشست ها و آمد و شدها از جمله صفات بارز و برجسته این مبارز بزرگ بود.
او عامل وصل دیگران با جبهه انقلاب و مورد اعتماد عمیق امام و رهبرى، مراجع، روحانیت و نخبگان بود.
در دنیاى سیاست که اخلاق، مردانگى، انصاف، صداقت، آزاده گى و غیرت نادر و کیمیا بوده و هست."حبیب الله عسگراولادى"نماد اخلاق و مردانگى بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول