اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی روسیه از افزایش فعالیت داعش در مناطق شرق سوریه

روسیه روز پنجشنبه نسبت به افزایش فعالیت داعش در مناطقی از مرکز و شرق سوریه ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی روسیه از افزایش فعالیت داعش در مناطق  شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روسیه روز پنجشنبه  در مورد افزایش فعالیت‌های تروریستی «داعش» در برخی مناطق سوریه ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی خبری گفت: «اینکه هسته‌های خفته داعش اخیراً عملیات خود را در شرق و مرکز سوریه به ویژه در مناطق تحت کنترل کُردها در شرق فرات تشدید کرده اند، موجب نگرانی رو به افزایش روسیه شده است.»

این دیپلمات روسیه گفت که گزارش‌هایی در مورد افزایش حملات تروریستی به مواضع ارتش سوریه و واحدهای کُرد وجود دارد.

زاخارووا ابراز امیدواری کرد که مسکو به لطف مذاکراتی که «گئر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در دمشق انجام داد، جلسه جدید کمیته قانون اساسی سوریه تا پایان ماه نوامبر در ژنو برگزار شود.

نیروهای آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم به صورت مستمر حضور غیرقانونی خود در منطقه «الجزیره» سوریه را تقویت می‌بخشند و به  سرقت نفت و سرمایه‌های سوریه با کمک شبه‌نظامیان «قسد» و سایر گروه‌های مسلح همپیمان خود در این منطقه مشغولند؛اما در واقع امر از داعش حمایت می‌کنند.

نیروهای آمریکایی و نیروهای همپیمان آن  موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) کنترل اغلب میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در دست دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، لذا با تمام توان تلاش می‌کند تا به حضور غیر قانونی آنها پایان دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بارها اذعان کرده است که آمریکا برای نفت در سوریه حضور دارد. گزارش‌های بسیاری نیز از غارت نفت سوریه توسط آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول