اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در بلاروس: با قدرت به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم

سفیر جمهوری اسلامی در بلاروس با اشاره به اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، «تروریسم دولتی» آمریکا را محکوم به شکست خواند و گفت که ایران با قدرت به سیاست مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان ادامه خواهد داد.

سفیر ایران در بلاروس: با قدرت به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در مصاحبه اختصاصی با بخش خبری ساعت ۲۱ کانال یک تلویزیون ملی این کشور عنوان کرد که تهران و مینسک شرکای نزدیکی هستند.

یاری در این مصاحبه ضمن تبیین مواضع اصولی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و ارائه تصویر واقعی از تاریخ، تمدن، فرهنگ و زیبایی های ایران برای افکار عمومی بلاروس، به همکاری های نزدیک بین ایران و بلاروس در سازمان ها و نهادهای بین المللی و همچنین وجود دیدگاه های مشترک و همسو بین دو کشور نسبت به مسائل جهانی اشاره و بر توسعه همکاری های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های " اتحادیه اقتصادی اوراسیا" در جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.

 سفیر ایران با یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها، ابراز امیدواری کرد که به زودی آرامش کامل در بلاروس حاکم شود.

در ادامه این مصاحبه، یاری با اشاره بر «تروریسم اقتصادی» آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع پاندمی کووید- ۱۹ ،  مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» است. 

 یاری با اشاره به اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، سیاست «تروریسم دولتی» آمریکا را محکوم به شکست خواند و تاکید کرد که ایران با قدرت به سیاست مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان ادامه خواهد داد.

  در پایان، سفیر جمهوری اسلامی ایران از طرف دولت و ملت ایران، برای دولت و ملت دوست بلاروس آرزوی سلامتی و پیشرفت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول