اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاریس: به رابطه جدیدی با آمریکا نیاز داریم؛ آماده همکاری با دولت جدید هستیم

وزیر خارجه فرانسه در واکنش به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، اروپا و آمریکا به یک رابطه جدید نیاز دارند و پاریس آماده همکاری با دولت جدید واشنگتن است.

پاریس: به رابطه جدیدی با آمریکا نیاز داریم؛ آماده همکاری با دولت جدید هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور فارغ از اینکه چه فردی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، آماده همکاری با دولت جدید این کشور است.

به گزارش رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه (امروز) درباره روابط این کشور و اروئپا با آمریکا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور اظهارنظر کرد.

این مقام ارشد فرانسوی اعلام کرد، فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، واشنگتن و اتحادیه اروپا به ایجاد یک «رابطه جدید فراآتلانتیکی» نیاز دارند.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: «ما (اتحادیه اروپا و آمریکا) باید یک رابطه فراآتلانتیکی جدی بسازیم، رابطه‌‎ای که یک مشارکت جدید خواهد بود».

لو دریان همچنین اعلام کرد که فرانسه «هر چه اتفاق بیافتد و هر کسی که انتخاب شود، (آماده همکاری) با دولت جدید ایالات متحده» است.

اظهارنظر این مقام ارشد فرانسوی  در حالی مطرح شده که پیش از این به دنبال تنش‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی جو بایدن و دونالد ترامپ از یک سو و همچنین تاکید رئیس‌جمهور آمریکا بر تقلب گسترده در این کشور وزیر دفاع آلمان درباره اوضاع آمریکا هشدار داد.

«آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان گفته بود: اوضاع در ایالات متحده در حالت انفجاری است و ممکن است این اوضاع به بحران قانون اساسی منتهی شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول