اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حضور بسیجیان داوطلب در مراکز درمانی کرونایی استان مرکزی

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: حضور بسیجیان داوطلب در مراکز درمانی کرونایی برای کمک به مدافعان سلامت و کادر درمان از جمله فعالیت‌ها در هفته گرانیگاه استان مرکزی است.

حضور بسیجیان داوطلب در مراکز درمانی کرونایی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های هفته گرانیگاه استان مرکزی در چهل‌سالگی دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری کلیه برنامه‌های حضوری با تعداد بالا در هفته گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس که با عنوان هفته گرانیگاه استان مرکزی نام‌گذاری شده لغو شده و محوریت برنامه‌ها در دو بعد خدمت به محرومین و بیماران کرونایی و تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته گرانیگاه در استان مرکزی در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌های بسیج، ادارات، سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های دولتی و مراکز نظامی و انتظامی استان برگزار می‌شود که رعایت دستورالعمل‌ها یک اصل مهم است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: برنامه‌های گرامیداشت چهل‌سالگی در استان مرکزی از سوم خردادماه شروع شده که امروز در ۲۴مین هفته به سر می‌بریم و تاکنون بیش از ۷۰ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده در ستاد چهل‌سالگی استان مرکزی در ۴۰ هفته با موفقیت انجام شده‌اند.

کریمی ادامه داد: ۲۵ مین هفته در گرامیداشت دفاع مقدس در تقویم کشوری ویژه استان مرکزی است که با محوریت نقش استان در دفاع مقدس که شامل نقش پشتیبانی مردمی و آحاد مردم، بهداری رزمی، سنگر سازان بی سنگر، رده‌ها و یگان‌های نظامی از جمله لشگر ۱۷، لشگر ۷۱ روح‌الله، لشگر ۴۲ قدر، ارتش و جهاد، هلال احمر و سایر رده‌ها است که در این هفته به تبیین این نقش‌ها خواهیم پرداخت.

وی افزود: یکی از مهمترین محورهای برنامه‌های هفته گرانیگاه تولید محتوا است که توسط ستاد چهل‌سالگی دفاع مقدس استان تاکنون انجام شده و در حوزه‌های مختلف تولیدات شاخصی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: رونمایی از ۹ عنوان کتاب که ۶ عنوان در حوزه دفاع مقدس و ۳ عنوان در حوزه نقش فرماندهی حضرت امام (ره) در دفاع مقدس است از جمله برنامه این هفته می‌باشد که کتاب‌ها شامل پدر محبوب من، هم‌صدا با باران، عبور از سیم خاردار، نیم روز عاشورایی و ۳ عنوان کتاب با محوریت نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس از جمله تولیدات در حوزه کتاب است.

کریمی اضافه کرد: رونمایی از ۱۷ عنوان کتاب صوتی، رونمایی از ۱۵ فوتورمان، ۲۰ موشن گرافی از شهدای شاخص استان مرکزی از جمله دیگر تولیدات ستاد چهل‌سالگی دفاع مقدس است که در این هفته رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مستند داستانی چرخ گردون که روایت زندگی مجاهدانه مادر شهیدان والامقام کمالی مقدم از شهرستان تفرش از جمله تولیدات دیگر است و این مستند به زندگی مجاهدانه بیش از ۵۰ ساله این مادر شهدا می‌پردازد که با چرخ خیاطی خود از قبل از انقلاب تا به امروز به محرومین و نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته یکی از فرماندهان شاخص استان مرکزی شهید سلامت امیر قاسم جلیلوند را از دست دادیم و به جهت اینکه ایشان از اعضای فعال ستاد گرامیداشت چهل‌سالگی بودند تهیه مستند این شهید بزرگوار در دستور کار قرار گرفته و در هفته گرانیگاه رونمایی خواهد شد.

کریمی اظهار داشت: خاطره گویی رزمندگان و تبیین نقش استان مرکزی در عملیات‌ها و خصوصاً عملیات‌های آبان ماه از جمله برنامه‌های محتوایی دیگر است که ۴۰ نفر از فرماندهان شاخص استان در دفاع مقدس آمادگی کامل برای گفتگو با رسانه‌ها و صدا و سیمای استانی دارند که برخی از گفتگوهای آنها از شبکه‌های ملی در طی این روزها پخش خواهد شد.

وی افزود: محور دوم فعالیت‌ها در هفته گرانیگاه خدمت‌رسانی به محرومین و بیماران کرونایی است که فعالیت‌های مختلفی در این راستا از جمله توزیع کمک‌های مؤمنانه، توزیع ماسک و گندزدایی محله‌ها و معابر انجام خواهد شد که در سطح استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: حضور بسیجیان داوطلب در مراکز درمانی کرونایی برای کمک به مدافعان سلامت و کادر درمان از جمله دیگر فعالیت‌ها است که در این هفته انجام خواهد شد.

کریمی ادامه داد: کلیه فعالیت‌هایی که در هفته گرانیگاه استان مرکزی انجام می‌شوند با تأسی از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس صورت می‌گیرد و هدف از این اقدامات زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است.

انتهای پیام/87029

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول