اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت استفاده از سیستم الکترونیک برای پیگیری پرونده‌های قضایی

رئیس کل دادگستری فارس گفت: مردم برای پیگیری پرونده های خود تنها از سیستم های الکترونیک استفاده کرده و از مراجعه غیر ضروری به مجتمع‌های قضایی پرهیز کنند.

ضرورت استفاده از سیستم الکترونیک برای پیگیری پرونده‌های قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی  در حاشیه بازدید سر زده از مجتمع محاکم خانواده و مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف قضایی شیراز از نزدیک رعایت شیوه نامه های بهداشتی و روند خدمت رسانی قضایی در این مجتمع ها را بررسی کرد.

وی ضمن دیدار با قضات و کارکنان مسائل مربوط به خدمت رسانی در این مجموعه  را بررسی  و بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همه مجتمع های قضایی استان به‌خصوص مجتمع های پر رفت و آمد در شیراز تأکید کرد و اظهار داشت: رعایت شیوه نامه ها و اعمال محدویت ها تنها در راستای صیانت از مراجعان و همکاران است و در این خصوص مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

 وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خدمات و پیگیری ها با استفاده از سامانه های الکترونیکی قابل انجام است توصیه می‌شود مردم برای رصد و پیگیری پرونده های خود تنها از این سیستم ها و به صورت غیر حضوری اقدام نمایند تا ضمن کاهش مراجعات، همکاران در فضای سالم تری به‌لحاظ بهداشتی بتوانند به سایر خدمات مهم قضایی و رسیدگی به پرونده ها بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه  این بازدید و بازدید های مشابه در راستای نظارت بر عملکرد و بررسی نظم اداری و سازمانی، میزان و نحوه دستور العمل های ابلاغی، کیفیت خدمت رسانی به مردم و بررسی میزان رضایتمندی عمومی در دستور کار قرار دارد، گفت: در دوران تحول قضایی خدمت رسانی به مراجعان و رضایتمندی آنان در سایه نظم و اضباط اداری و عمل به قوانین و مقررات و اجرای عدالت محقق می شود و نباید این اهداف دستخوش روزمرگی و فراموشی شود.

وی در گفتگو با قضات و کارکنان این شعب بر محور قرار گرفتن کار جهادی تأکید کرد و افزود: ما در دستگاه قضایی حامی و پشتیبان مردم در احقاق حقوقشان هستیم بنابراین باید با رعایت دستور العمل های مدیریتی، دقت و سرعت در رسیدگی ها، حساسیت در پیگیری پرونده های و پاسخگویی به موقع و با روی گشاده به مراجعان رضایتمندی آنان را از عملکرد دستگاه قضایی افزایش دهیم .

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول