اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار مقامات جهاد اسلامی و حماس در لبنان با یکدیگر

مقامات جهاد اسلامی و حماس طی دیداری اعلام کردند، وضعیت سخت مسأله فلسطین و موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، وحدت بیشتر گروه‌های فلسطینی را می‌طلبد.

دیدار مقامات جهاد اسلامی و حماس در لبنان با یکدیگر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به ریاست «جهاد طه» با هیأتی از جنبش جهاد اسلامی از جمله «احسان عطایا» نماینده این جنبش در لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، نمایندگان حماس و جهاد اسلامی در این دیدار اعلام کردند، وضعیت سختی که مسأله فلسطین در آن قرار دارد بویژه پس از موج‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، وحدت و هماهنگی بیشتر با تمامی گروه‌ها و کار در راستای تحقق آشتی فلسطینی جهت مقابله با تمامی چالش‌ها را می‌طلبد.

همچنین، دو طرف از «آنروا» (آژانس کاریابی و امداد ویژه آوارگان فلسطینی‌ وابسته به سازمان ملل) خواستند تلاشی جدید در راستای کاهش رنج آوارگان فلسطینی انجام دهد.

اخیرا حماس و فتح به دنبال ملاقات رهبرانشان با یکدیگر در کشورهای ترکیه، قطر و لبنان درصدد نزدیکی روابط با یکدیگر و رفع شکاف داخلی فلسطین به منظور برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین برآمدند.

پس از آن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از نشست داخلی این جنبش برای بحث در خصوص توافقات صورت گرفته با جنبش فتح خبر داد.

هنیه در بیانیه‌ای گفت که جنبش حماس بر اهمیت بالای گفت‌و‌گوهای ملی با فتح واقف است و در نشستی تصمیم مناسب در خصوص توافقات صورت گرفته در استانبول را خواهد گرفت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول