اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

محدودیت ترددها به‌طور جدی‌تری پیگیری شود/ ضرورت به‌کارگیری نیروهای مردمی برای کنترل کرونا

نماینده تهران در مجلس گفت: در جلسه ستاد کرونای تهران بحث محدودیت ترددها به طور جدی مطرح شد تا از تجربیات کشورهایی که در این زمینه موفق بودند کمک گرفته شود.

محدودیت ترددها به‌طور جدی‌تری پیگیری شود/ ضرورت به‌کارگیری نیروهای مردمی برای کنترل کرونا

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت قرمز تهران و استان تهران از لحاظ کرونا اظهار داشت: نمایندگان تهران در این خصوص جلسه‌ای را با دکتر زالی رئیس ستاد کرونا برگزار و نگرانی‌ها را انتقال دادند.

وی افزود: جلسه نمایندگان تهران با حضور مسؤولان دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری تهران، نیروی انتظامی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و نمایندگان نگرانی‌های جدی خود را برای هفته‌های آینده در مورد کرونا در کل کشور به ویژه استان تهران مطرح کردند.

الهیان گفت: قاعدتا برای پیشگیری از شرایط اسفبار در تهران نیاز به این است که محدودیت‌های جدی در تردد و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اعمال شود، در غیر این صورت با توجه به حضور گسترده ترددها و فعالیت اصناف شرایط بسیار سختی را در آینده برای تهران و کل کشور خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبلا تدابیر ویژه‌ای از سوی سرلشکر باقری که از سوی رهبرمعظم انقلاب  مأمور ارائه یک طرح جامع برای کنترل کرونا شده بودند اندیشیده شده بود اما مورد اقبال دولت و شخص آقای رئیس جمهور قرار نگرفته،‌ اگر آن زمان با این پیشنهاد موافقت می‌شد، وضعیت فعلی بسیار بهتر از شرایط حال بود.

وی ضمن تأکید بر به کارگیری ظرفیت نیروهای مسلح برای مبارزه و کنترل شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور گفت: باید از ظرفیت سپاه، بسیج و قرارگاه ثارالله برای کنترل کرونا استفاده شود و ما این را در جلسه ستاد کرونا نیز مطرح کردیم.

الهیان به تجربه موفق ایران در مقوله واکسیناسیون فلج اطفال در دهه‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در مورد شیوع فلج اطفال نیروهای بسیجی محله به محله و خانه به خانه سرکشی لازم را صورت می‌دادند و توانستیم با واکسیناسیون با یک تجربه موفق فلج اطفال را ریشه کن کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که امروز ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج به مراتب از گذشته بهتر است افزود: برای مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌توانیم از ظرفیت بسیج، سپاه و گروه‌های جهادی با محوریت مساجد محله به محله، کوچه به کوچه و خانه به خانه شرایط را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تذکرات لازم، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده، کمک‌های معیشتی و کمک به سالمندان استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: تا ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج پای کار نیایند دولت نمی‌تواند به تنهایی شرایط را کنترل کند.

الهیان با بیان این که طبق پیش بینی‌های اپیدمیو‌لوژیک شرایط در فصل سرما بسیار وخیم‌تر خواهد شد گفت: در جلسه ستاد کرونای تهران بحث محدودیت ترددها به طور جدی مطرح شد تا از تجربیات کشورهایی که در این زمینه موفق بودند کمک گرفته شود. به عنوان مثال کشوری همچون چین با تعطیلی چندین شهر توانست در ابتدا گسترش کرونا را کنترل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تأکید بر به کارگیری ظرفیت‌ نیروهای مردمی همچون بسیج در مقابله با کرونا گفت: امیدواریم این بحث به طور جدی در جلسات آینده ستاد ملی کرونا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول