اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بی‌توجهی مقامات اتریشی به هشدار درباره حمله تروریستی وین

برخی رسانه‌ها فاش کرده‌اند که پلیس اسلواکی به مقامات اتریشی هشدار داده بود که عامل حمله تروریستی وین به دنبال تهیه مهمات بوده است، اما آنها به این تهدید بی‌توجهی کردند.

بی‌توجهی مقامات اتریشی به هشدار درباره حمله تروریستی وین

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، برخی رسانه‌های خبری روز چهار‌شنبه فاش کردند که پلیس اسلواکی به مقامات دستگاه اطلاعاتی اتریش هشدار داده بود که عامل حمله تروریستی دوشنبه شب وین به دنبال تهیه مهمات بوده‌، اما مقامات این کشور به این تهدید بی‌توجهی کردند.

به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، پلیس اسلواکی تأیید کرده که در تابستان امسال عامل حمله تروریستی وین اتریش تلاش داشته که در این کشور سلاح بخرد، اما به احتمال زیاد به دلیل نداشتن مجوز موفق به این کار نشده است.

پلیس این کشور همچنین گفته که این مسئله را فوراً به مقامات اتریشی هشدار دادند.

سخنگوی پلیس اسلواکی در این خصوص گفت: «پلیس اسلواکی در تابستان متوجه شد که افراد مشکوکی از اتریش سعی در خرید مهمات در اینجا داشتند. اما این خرید انجام نشد.»

دیلی میل نوشته این عامل تروریستی قصد داشته برای ملحق شدن به گروهک تروریستی داعش به سوریه سفر کند که در ماه آوریل ۲۰۱۹ دستگیر شد، اما طبق قانونی که برای نوجوانان در‌ نظر گرفته شده است، وی در ماه دسامبر آزاد شد.

شامگاه دوشنبه به وقت محلی تیراندازی‌های متعددی در وین به وقوع پیوست که طبق گزارش‌های اولیه اولین تیراندازی‌ها حدود ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه به وقت محلی (۲۲:۳۰ دوشنبه به وقت تهران) در میدان «اشودن» واقع در مرکز وین آغاز شد.

رسانه‌های اتریش خبر داده‌اند که افراد مسلح به ۶ نقطه در وین حمله کرده‌اند و تمامی این ۶ نقطه در نزدیکی کنیسه مرکزی هستند. پلیس اتریش دست‌کم ۴ تروریست را که در این عملیات دست داشته‌اند بازداشت کرده است.

گزارش برخی رسانه‌های خبری حاکی است که در جریان این حمله تروریستی حداقل ۴ نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول