اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا قصد تحریم «لوکاشنکو» و 14 مقام بلاروس را دارد

منابع مطلع از طرح اتحادیه اروپا برای تحریم رئیس جمهور بلاروس و شماری از مقامات این کشور خبر دادند.

اتحادیه اروپا قصد تحریم «لوکاشنکو» و 14 مقام بلاروس را دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند منبع دیپلماتیک چهارشنبه شب به وقت تهران گفتند که اتحادیه اروپا قصد تحریم مقامات ارشد بلاروس از جمله رئیس جمهور این کشور را دارد.

چند منبع دیپلماتیک به خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» گفتند که اتحادیه اروپا قصد دارد روز جمعه «السکاندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و ۱۴ تن دیگر از مقامات این کشور را  تحریم کند. این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی است و اینک ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با موافقت با این تحریم‌ها، در حال نهایی کردن آن هستند.

مقامات دیپلماتیک گفتند که این امر منجر به وخامت اوضاع و افزایش ناکامی‌ها در بلاروس خواهد شد. در حالی که لوکاشنکو  روابط نزدیکی با روسیه دارد، اما طی 26 سال گذشته که در قدرت بوده روابط با طرف‌های اروپایی را حفظ کرده است.

به دنبال برگزاری انتخابات ماه اوت (شهریور) در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد. بسیاری بر این باورند که این اعتراض‌ها با هدایت سازمانهای جاسوسی آمریکا شکل گرفته است.

رئیس جمهور بلاروس  چندی قبل در گفت‌وگو با پامپئو تاکید کرد که روسیه متحد اصلی بلاروس است. وی گفت که  روسیه در امور داخلی بلاروس دخالت نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول