اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: آنچه در «السماوه» رخ می‌دهد سرمایه‌گذاری اسرائیل با پوشش عربستان است

عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق درباره خطرات سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در «بادیه السماوه» هشدار داد.

نماینده عراقی: آنچه در «السماوه» رخ می‌دهد سرمایه‌گذاری اسرائیل با پوشش عربستان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مختار الموسوی» عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق درباره مقاصد عربستان سعودی از سرمایه‌گذاری در بادیه السماوه هشدار داد.

الموسوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد: «توطئه‌های عربستان سعودی در ۱۰ سال گذشته علیه عراق بیانگر مقاصد او برای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است».

او افزود که عربستان سعودی خیر و خوبی برای عراق را نمی‌خواهد و آنچه در بادیه السماوه رخ می‌دهد، سرمایه‌گذاری اسرائیل در پوشش عربستان سعودی است.

بادیه السماوه (صحرای سماوه) متعلق به شهر سماوه، مرکز استان مثنی از شهرهای شیعه‌نشین جنوب عراق در کنار رود فرات با فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد است.  اطراف این شهر را نخل‌های فراوانی پوشانده‌است که در فرهنگ و موسیقی عراقی با عنوان نخل السماوة شناخته شده است.

بادیه السماوه فقط منابع اقتصادی و معدنی ندارد، بسیاری از گیاهان دارویی وحشی بی نظیر مانند ترشک، شفالله، خربزه تلخ و چوب صندل نیز در این منطقه به وفور یافت می‌شود که برخی از آنها در درمان بیماری‌های مختلف مانند سرطان، سوختگی پوست و درد مفاصل استخوان استفاده می‌شود.

مخالفان با پروژه کشاورزی عربستان در جنوب عراق معتقدند که این اقدام تهدیدهای امنیتی بسیار خطرناکی به همراه دارد؛ زیرا توسط رژیمی قرار است عملی شود که سوابق متعددی در آسیب زدن به امنیت و ثبات عراق دارد و ضمن صدور فتواهای تکفیری، صدها انتحاری به عراق فرستاده است و خصومت آن با عراقی‌ها برملا شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول