اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پالیتیکو| ترامپ از ماه‌ها قبل برای کشاندن انتخابات به دیوان عالی نقشه کشیده بود

نشریه آمریکایی در مطلبی نوشت با توجه به تلاش‌های چند ماهه ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات پستی، انتظار می‌رفت که او به دنبال به چالش کشیدن نتیجه نزدیک بعد از روز انتخابات باشد.

پالیتیکو| ترامپ از ماه‌ها قبل برای کشاندن انتخابات به دیوان عالی نقشه کشیده بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نوشته پالیتیکو، تهدید ترامپ درباره کشاندن مسئله انتخابات به دیوان عالی آمریکا، چیزی است که او همه بهار و تابستان را مشغول برنامه‌ریزی درباره آن بوده است.

پایگاه نشریه «پالیتیکو» در ادامه این مطلب نوشت: ترامپ بعد از مهیا کردن زمینه لفظی این مسئله، وکلایی را استخدام کرد تا در صورتی که با رقیب دموکراتش نتیجه تنگاتنگی به دست آورد، آن را به چالش بکشد. 

به نوشته پالیتیکو، او در بهار و کل تابستان و در ساعات اولیه روز چهارشنبه (به وقت آمریکا) گفت «آرا نباید بعد از روز انتخابات شمرده شود.»

این نشریه افزود: مهم نیست که ادعای او درست نبوده و نیست، ترامپ خود را به عنوان یک مبارز به تصویر می‌کشد و ماه‌ها تلاش کرد با شاهد ناکافی رای‌گیری پستی را به تقلب مرتبط کند، تلاشی که همزمان با پیش‌بینی‌ها درباره این بود که شمارش آرای پستی می‌تواند نتیجه را به نفع بایدن بعد از سوم نوامبر بچرخاند.

بنابر این گزارش، ترامپ ارتشی از وکلا را استخدام کرد تا آرای پستی را محدود کند. آن‌ها ده‌ها دادخواست تنظیم کرده‌اند. حالا ترامپ قصد دارد ارتش حقوقی خود را فعال کند. او به شکلی مبهم روز چهارشنبه گفت که از دیوان عالی درخواست خواهد کرد به کلِ رای‌گیری پایان دهد، اما مشخص نیست که چطور می‌خواهد این کار را بکند یا چه استدلال‌هایی می‌تواند جمع‌آوری کند.

به نوشته این نشریه، تصمیم ترامپ برای بی‌اعتبار کردن نتایج قبل از این که آرا به طور کامل در چند ایالت کلیدی شمرده شود، هنجار دیگری را در سیاست آمریکا متلاشی کرد. اما با توجه به تلاش او در ماه‌های گذشته برای زیر سوال بردن سیستم انتخاباتی آمریکا، این حرکت غیرمنتظره‌ نبود.

 رئیس‌جمهور آمریکا امروز در حالی که هنوز نتیجه آرای چند ایالت کلیدی آمریکا مشخص نشده، مدعی شد پیروز انتخابات شده و هر نتیجه‌ای غیر از این نتیجه، تقلب در انتخابات است و اگر لازم باشد پرونده را به دیوان عالی می‌کشاند.

او همچنین خواستار توقف اخذ آرا بعد از روز انتخابات شد، در حالی که به دلیل برگزار شدن بخش بزرگی از انتخابات امسال به شکل پستی، قوانین چند ایالت به آن‌ها اجازه می‌دهد آرای بعد از روز انتخابات را هم بپذیرند و در شمارش محسوب کنند. به همین دلیل، ایالت‌ها تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) برای تایید نتیجه آرای خود فرصت دارند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول