اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

تخریب در شان صاحبان منطق نیست!

یکی از شاگردان آیت الله خاتمی به اظهارات اخیر حجت الاسلام ناصر قوامی در مقایسه غیر منصفانه چهره مبارزاتی آیت الله یزدی پاسخ داد.

تخریب در شان صاحبان منطق نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس، علی علوی یکی از شاگردان آیت الله خاتمی با انتشار یادداشتی به اظهارات اخیر حجت الاسلام ناصر قوامی در مقایسه غیر منصفانه چهره مبارزاتی آیت الله یزدی پاسخ داد. 

متن کامل به شرح ذیل است: 

در خبرها آمده بود که حجت الاسلام ناصر قوامی از عناصر اصلاح طلب در تخریب انتصاب عضو جدید فقهای شورای نگهبان توسط مقام معظم رهبری "مدظله العالی" اظهار کردند که "آقای یزدی سوابق بیشتری در انقلاب داشتند و چندین بار تبعید شدند؛ ایشان یکی از چهره‌های با سابقه در انقلاب است و اشراف بیشتری بر مسائل شورای نگهبان داشتند، در مجموع آقای خاتمی و آقای یزدی چه از نظر علمی و چه از نظر سوابق مبارزاتی قابل مقایسه نیستند."

باید گفت؛ آیت الله یزدی "حفظه الله" متولد ۱۳۱۰ و هم اکنون با ۹۰ سال عمر بابرکت و با پرونده ای افتخارآمیز از مبارزات قبل از انقلاب و نیز کانون خدمات ارزشمند بعد از انقلاب هستند؛ ولی آنچه گفتنی است اینکه، همین آقایان اصلاح طلب در خط مقدم تخریب آیت الله یزدی در دوره مسئولیتشان در قوه قضائیه و مجلس خبرگان رهبری، از هیچ چیز مضایغه نکردند. حالا میخواهند باصطلاح از تجلیل آیت ا. یزدی باز سکویی برای تخریب آیت الله خاتمی بسازند. درحالی که در گزارشات خبری دیدیم که آیت الله خاتمی برای تجلیل از آیت الله یزدی به عیادت ایشان رفتند و آیت الله یزدی مسرت خود را از این انتصاب اعلام کردند.

وانگهی گوینده محترم گویا از مراتب علمی آیت الله خاتمی هم بی اطلاع بوده است. ایشان از سال ۱۳۶۴ تا کنون که بیش از ۳۵ سال است، کرسی تدریس رسمی دروس حوزه را عهده دار است و تاکنون بیش از هزار طلبه در حوزه علمیه قم از دروس ایشان بهره مند شده اند و حدود بیش از ۲۰ سال است کرسی درس خارج فقه و اصول دارند که روزانه صدها فاضل حوزوی از محضرشان بهرمندند. دروس فقه و اصول ایشان توسط برخی شاگردان به رشته تقریر درآمده است که تدوین آن نیاز به نظر آیت الله خاتمی دارد.

و امسال سی و سومین سال متوالی است که به امر بزرگان حوزه مشغول تدریس تفسیر قرآن کریم از ابتدا و اکنون جزء ۱۴ هستند. 
آیت الله خاتمی از کسانی است که تدریس سیره پیامبر اکرم ص و اهل البیت ع را در حوزه علمیه بصورت رسمی مطرح کردند. علاوه بر اینها، سراسر کشور از خطابه های عالمانه ایشان بهرمندند.

اما از سابقه مبارزاتی آیت الله خاتمی پرسیدند؛ باید توجه داشت که ایشان متولد سال ۱۳۳۹ هستند و در پیروزی انقلاب اسلامی سالهای ۵۶ و ۵۷ ایشان یک جوان ۱۷ یا ۱۸ ساله بودند و انتظار حضور مبارزاتی برای یک جوان چه میزان میتواند باشد؟ هرچند ساواک، آن سازمان جهنمی رژیم شاه برای او هم پرونده تدارک دید که بخشی از این پرونده اخیرا در سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است که قابل روئت و مشاهده است.

با این وصف البته که انتظار از حضور یک جوان ۱۷ ساله در مبارزات قبل از انقلاب در مقایسه با حضور جانانه امثال آیت الله یزدی "دامت برکاته" نخواهد بود، بلکه این مقایسه کاملا غیرمنصفانه بوده است که برخی با رویکرد تخریبی بیان داشته اند. لذا همه باید جنبه انصاف در نظر و رعایت و حفظ ادب در گفتار داشته باشیم، تخریب در شان صاحبان منطق نیست. 
"والعاقبه للمتقین"

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول