اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه ۲ میلیون یورویی در پتروشیمی تبریز/ ایجاد ۱۱۰ هکتار فضای سبز

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: طرح پوشش‌گذاری واحد تصفیه پساب و امحاء گازهای آلاینده به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه ۲ میلیون یورویی در پتروشیمی تبریز/ ایجاد ۱۱۰ هکتار فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیاوش درفشی امروز مراسم بهره برداری از  طرح پوشش‌گذاری واحد تصفیه پساب و امحاء گازهای آلاینده  را برگ زرینی بر سبزینگی این شرکت دانست و اظهار کرد: در این پروژه ابتدا سطوح کلیه حوضچه ها و تجهیزات روباز با استفاده از ورق های آلومینیومی مخصوص پوشانده شده و جریان گازهای حاوی «voc» به وسیله شبکه لوله کشی از سطوح حوضچه ها توسط مکنده ها مکش و جمع آوری، به کوره ها هدایت و در آنجا سوزانده می شوند.
 
وی با اشاره به ۱۱۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده در داخل مجتمع پتروشیمی تبریز و ۶ هکتار فضای سبز در خارج از آن گفت: ما در مدیریت انرژی بالاتر از استانداردهای موجود کشور هستیم و با استفاده از سیستم طبقه بندی، شناسایی و جداسازی به دنبال تولید گازهای با ارزش قابل استفاده هستیم که در اصلاح فرایندها دوباره استفاده شده و یا به فروش می رسد.
 
درفشی با بیان اینکه پتروشیمی تبریز اولین شرکتی است که مدیریت سیستم محیطی را اجرا کرده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ توسط ممیزان یونیدو (سازمان ملل) در سطح انرژی به عنوان رتبه اول انتخاب شدیم.
 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز، طرح های انجام شده در حوزه ریست محیطی را شامل جمع آوری گازهای آلاینده، بازچرخانی کامل آب به واسطه تصفیه و استفاده مجدد از پساب تولیدی به میزان ۱۱۰ متر مکعب در ساعت، احداث سکوی تخلیه فشار تانکرهای حمل خوراک، اصلاح و تعویض سیستم آب بندی مخازن اتمسفریک جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی و طرح ریزی استقرار سیستم مدیریت فلرینگ با رویکرد پایش لحظه ای و کاهش تولید گازهای ارسالی اعلام کرد.
 
طرح پوشش گذاری و امحا گازهای آلاینده پتروشیمی تبریز امروز توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/60001/ر
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول