اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست سازمان حقوق بشری برای فشار بر ریاض برای آزادی بازداشت‌شدگان

یک سازمان حقوق بشری ضمن اشاره به بازداشت‌شدگان آزادی بیان در عربستان سعودی، خواستار اعمال فشار بین‌المللی برای آزادی آنها شد.

درخواست سازمان حقوق بشری برای فشار بر ریاض برای آزادی بازداشت‌شدگان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نهاد حقوق بشری «اسکای لاین» (مقر آن در سوئد است) اعلام کرد، عربستان سعودی از کشورهایی است که با هدف سرکوب صداهای مخالف، بیشترین نظارت را بر اینترنت اعمال می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این سازمان حقوق بشری خواستار رصد تحرکات جدی بین‌المللی برای اعمال فشار بر ریاض با  هدف آزادی دهها زندانی آزادی بیان شد.

اسکای لاین ضمن اعلام اینکه عربستان سعودی به موجب قانون جرائم اینترنتی دست به بازداشت می‌زند، افزود، این اقدامات ریاض نقض آشکار میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

مقامات عربستان سعودی تا کنون واکنشی به این موضوع نداشته‌اند. ریاض در می ۲۰۱۸ بسیاری از فعالان شناخته شده در زمینه حقوق بشر مانند «لجین الهذلول»، «سمر بدی»، «نسیمه الساده»، «نوف عبدالعزیز» و «میاء الزهرانی» را بازداشت کرد.

دیدبان حقوق بشر نیز چندی پیش، در بیانیه‌ای به وضعیت زندانیان عقیدتی و سیاسی در عربستان سعودی پرداخت و نوع رفتار ریاض را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده بود که حاکمان سعودی برخی از بازداشت شدگان را برای ماه‌ها از ارتباط با خانواده و وکلایشان محروم می‌کنند و آن‌ها هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول