اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروه‌های امنیتی یهودی: احتمال خشونت پسا-انتخاباتی در آمریکا بی‌سابقه است

گروه‌های امنیتی جوامع یهودیان آمریکا می‌گویند احتمال وقوع خشونت‌های پسا-انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور بالاتر از هر زمانی در تاریخ ایالات متحده است و با تهدید بزرگی از سوی راست‌گرایان افراطی و سفیدبرترپنداران مواجه هستند.

گروه‌های امنیتی یهودی: احتمال خشونت پسا-انتخاباتی در آمریکا بی‌سابقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با دمیدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در شایعه وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، گروه‌های امنیتی یهودی در ایالات متحده درباره خشونت بی‌سابقه پسا-انتخاباتی هشدار می‌دهند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، سران ارشد جوامع آمریکایی‌های یهودی امروز (چهارشنبه) می‌گویند احتمال بروز ناآرامی و خشونت علیه اقلیت‌ها در این کشور پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار بالا بوده و باعث نگرانی شدید آنها شده است.

بر این اساس، مسئولان امنیتی سازمان‌های مختلف یهودیان ایالات متحده با هشدار درباره اینکه تا کنون با چنین حجم خشونت فراگیری در تاریخ این کشور رو به رو نبودند و تهدیدات بی‌سابقه‌ای از سوی راست‌گرایان افراطی، سفیدبرتر پنداران و گروه‌های نئونازی وجود دارد.

«مایکل مَسترز» مدیر اجرایی سازمان امنیتی «شبکه امن جامعه» - گروهی که بیشتر از دو ماه است با شرکای انتظامی و امنیتی مختلف در آمریکا همکاری کرده تا احتمال وقوع خشونت پیش، حین و پس از روز انتخابات را ارزیابی کند - می‌گوید فعلا تهدید خاصی آمریکایی‌های یهودی را تهدید نمی‌کند اما در برهه‌ای از تاریخ این کشور به سر می‌برند که گروه‌های مختلف آن در گسسته‌ترین حالت خود هستند.

به نوشته جروزالم‌پست، مسترز در این باره توضیح داد: «اضطراب‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از [همه‌گیری] کووید۱۹ به وسیله محیط سیاسی پرتنش، تشدید شده که این خود مؤلفه‌های خاص نشان‌دهنده احتمال وقوع خشونت [پسا-انتخاباتی] است».

وی در ادامه تصریح کرد در حالی که خطر خشونت از سوی افراطی‌ها و شکاف ایدئولوژیک، اقلیت‌ها در آمریکا را تهدید می‌کند اما خطرناک‌ترین تهدید از سوی راست‌گرایان افراطی است که بخش بزرگی از حامیان ترامپ را تشکیل می‌دهند.

بر این اساس، این مسئول امنیتی آمریکایی همچنین افزود طی شش سال گذشته، حملات تروریستی راست‌های افراطی در ۴۲ ایالت رخ داده و ۲۴ نفر که عضو این گروه‌ها بودند توسط مأموران فدرال بازداشت شده‌اند.

به نوشته جروزالم‌پست، «مایکل میلر» مدیر عامل «شورای روابط جوامع یهودی» در نیویورک نیز می‌گوید نگرانی‌ها از خشونت‌های سیاسی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تمام طول عمرش در «وضعیتی بی‌سابقه» قرار دارد.

بر اساس نتایج غیررسمی که تا کنون توسط رسانه‌های آمریکایی از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ارزیابی شده (تا لحظه نگارش این خبر) بایدن با حدود ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی مردمی و ۲۳۸ رأی الکترال نسبت به ترامپ با ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار رأی مردمی و ۲۱۳ رأی الکترال پیش است.

امروز همچنین، وزیر دفاع آلمان در واکنش به جنجال‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: «این یک وضعیت، بسیار انفجاری است و ممکن است به یک بحران قانون اساسی در ایالات متحده منتهی شود». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول