اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آرایش جنگی گرفتن در مقابله با بیماری کرونا باید به طور عملیاتی دیده شود

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز نیازمند به کارگیری عزم و اراده جهادی برای مقابله با کرونا هستیم و با شعار دادن و جلسات نمادین نمی‌توان برای مقابله با کرونا نتیجه‌ای گرفت، آرایش جنگی گرفتن در مقابله با بیماری منحوس کرونا باید به طور عملیاتی دیده شود و متأسفانه این آرایش امروز وجود ندارد.

آرایش جنگی گرفتن در مقابله با بیماری کرونا باید به طور عملیاتی دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا عسگری  ظهر امروز در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و طلاب بسیجی استان اظهار کرد: متاسفانه امروز در استان مرکزی برخی از دستگاه‌های مسئول در مقابله با کرونا نقش خود را ایفا نمی‌کنند و حتی برخی از دستگاه‌ها که باید پیشتاز مبارزه باشند به سیاسی‌کاری مشغول هستند و دغدغه مبارزه با کرونا را ندارند که این غیرقابل قبول است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم و حیاتی که باید در امر مقابله با کرونا انجام شود پیشگیری از بیماری است و این مسئله از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید بیش از گذشته به آن توجه داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: امروز نیازمند به کارگیری عزم و اراده جهادی برای مقابله با کرونا هستیم و با شعار دادن و جلسات نمادین نمی‌توان برای مقابله با کرونا نتیجه‌ای گرفت، آرایش جنگی گرفتن در مقابله با بیماری منحوس کرونا باید به طور عملیاتی دیده شود و متأسفانه این آرایش امروز وجود ندارد.

عسگری با بیان اینکه بسیجیان و گروه‌های جهادی استان مرکزی با هدایت‌های سپاه روح‌الله در آمادگی کامل برای مقابله و مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند، افزود: نقش‌آفرینی بسیج مستلزم حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مرتبط و مسئول است.

وی ادامه داد: چارچوب‌های لازم برای نقش‌آفرینی عظیم بسیجیان باید توسط مسوولین استان در نظر گرفته شود چراکه گستره کار بسیج بسیار عظیم است و به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: ستاد مقابله با کرونا نیازمند تشکیل کارگاه‌های تخصصی و حضور کارشناسان مختلف است و تشکیل کارگاه‌های تخصصی برای مبارزه همه جانبه با کرونا یک ضرورت محسوب می‌شود.

عسگری افزود: اگر کارگاه‌های تخصصی با موضوعات اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی با محوریت مبارزه با کرونا تشکیل شود مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها قابل عملیاتی‌تر خواهد شد چراکه یک نفر نمی‌تواند کارشناس همه مسائل باشد.

وی اضافه کرد: بارها اعلام شده که ظرفیت عظیم بسیج آمادگی کامل برای مبارزه با ابعاد مختلف بیماری کرونا را دارد اما متاسفانه درست از این ظرفیت عظیم استفاده نشده است.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: قرارگاه پدافند زیستی استان تشکیل شده اما وظایف افراد و دستگاه‌های اجرایی به خوبی مشخص نشده و مسئولیت‌ها بر عهده یک‌ یا چند دستگاه افتاده و لذا باید اعضای قرارگاه مسئولیت‌ها را به خوبی انجام دهند و بازرسی‌ها و نظارت‌های دستگاه‌های مسئول با جدیت انجام شوند و مسوولین نسبت به انجام مصوبات و مبارزه با کرونا مسئولیت‌پذیر باشند.

عسگری اظهار کرد: در خصوص تهیه بسته‌های معیشتی همه دستگاه‌ها باید نقش‌آفرین باشند چراکه بسته‌های معیشتی علیرغم اینکه کمک حداقلی به مردم آسیب‌زده داشت اما بسیار امیدآفرین بود و امروز نیازمند امیدآفرینی در جامعه هستیم.

وی بیان کرد: امروز نیازمند این هستیم مبارزه با بیماری کرونا و پیشگیری را مردمی کنیم چراکه تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی و خصوصا مقطع دفاع مقدس و دفاع از حرم نشان داده هر کجا به مردمی بودن تکیه کردیم پیروزی و موفقیت به دست آمده و هر کجا از مردم فاصله گرفتیم نتیجه‌ای حاصل نشده است.

4 هزار بیمار در قرنطینه خانگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به آمار رو به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند  و وضعیت بسیار نگران کننده‌ای را در استان شاهد هستیم.

سید  محمد جمالیان افزود: متاسفانه مردم همکاری لازم را در اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

وی تصریح کرد: افرادی که به این بیماری مبتلا هستند باید در خانه مانده و قرنطینه‌ شوند، اما همکاری لازم صورت نمی‌گیرد که می‌طلبدروحانیان، مساجد و حوزه‌های علمیه در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

 به گفته وی برای کنترل شیوع خطرناک بیماری کرونا سه دستورالعمل آموزش عمومی برای بسیج همگانی مردم، نظارت بر روی بیماران قرنطینه شده و مطالبه از سازمان‌ها، نهادها و ادارات برای نقش آفرینی باید به‌طور جدی انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول