اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تاکید معاون فرماندار گچساران به جمع آوری و ساماندهی ضربتی متکدیان

معاون فرماندار گچساران گفت: ساماندهی و برخورد با متکدیان باید به صورت مستمر از طرف دستگاه‌های مسئول برنامه‌ریزی و اقدام شود.

تاکید معاون فرماندار گچساران به جمع آوری و ساماندهی  ضربتی متکدیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور در نشست ساماندهی متکدیان  که با حضور اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد:  با توجه به تغییر فصل در سطح شهر تعدادی متکدی غیربومی و اتباع خارجه مشاهده می‌شود.

 وی ادامه داد: بیشتر متکدیان شهر گچساران از استان‌های مجاور و حتی کشورهایی مانند پاکستان هستند که فضای شهر را آلوده کرده‌اند.

 معاون فرماندار گچساران گفت: این متکدیان بیشتر در جایگا‌ه‌های سوخت، چهارراه‌ها، میدان‌های شهر و  در سطح بازار مشاهده شده که چهره شهر را نازیبا کرده است.

 سجادپور ابراز کرد: با توجه به شیوع کرونا و قرار گرفتن شهرستان گچساران در 46شهرستان بحرانی کشور در زمینه کرونا حضور چنین افرادی در شهر خطرناک است چرا که امکان انتقال هرچه بیشتر ویروس وجود دارد.

معاون فرماندار گچساران در ادامه خواستار جلوگیری از ورود متکدی به داخل ادارات شد، گفت: در صورت مشاهده مراتب را به بهزیستی و نیروی انتظامی گزارش دهند.

وی  همچنین خواستار جلوگیری از حضور متکدیان در جایگاههای سوخت شد و افزود: چنانچه متکدی در این مکان های تجمع کردند مراتب را با تلفن گویای 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی و نیروی انتظامی  گزارش داده شود.

معاون فرماندار گچساران عنوان کرد:  متکدیانی بومی که به‌دلیل مشکلات شدید مالی مجبور به تکدی‌گری هستند نهادهای حمایتی ضمن بررسی  وضعیت متکدیان نیازمند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی  و هلال احمر  آین افراد را مورد حمایت قرار  دهند.

سجادپور در ادامه خواستار ارائه آموزش  در جهت ایجاد اشتغال برای این گونه افراد شد.

معاون فرماندار گچساران از تکدی‌گری به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی نام برد که چهره فرهنگی شهر را مخدوش می‌کند و تصریح کرد: جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان به ‌ویژه اتباع خارجی متکدی و غیربومی بایستی به صورت ضربتی انجام شود.

وی با بیان اینکه گچساران نیازمند طرحی جامع در مورد جمع‌آوری و سازماندهی متکدیان دارد، خاطرنشان کرد: ساماندهی و برخورد با متکدیان باید به صورت مستمر از طرف دستگاه‌های مسئول  برنامه‌ریزی و اقدام شود.

سجادپور افزود: به‌ یقین اگر دستگاه‌ها و نهادهای مسوول به وظایف قانونی خود به موقع عمل کنند، بسیاری از معضلات اجتماعی را شاهد نخواهیم بود.

 انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول