اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|فروش 149هزار میلیارد تومانی 74شرکت معدنی در بورس

ارزش فروش 74شرکت معدنی و صنایع معدنی در 7 ماه امسال از 149.4 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

فارس من|فروش 149هزار میلیارد تومانی 74شرکت معدنی در بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوعی با عنوان «دولت ملزم به فروش فولاد در بورس شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این مورد می‌توان گفت، از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال به ترتیب شرکت‌های فولاد مبارکه با فروش 34هزار میلیارد،‌ ملی صنایع مس با 19.4هزار میلیارد،‌ فولاد خوزستان 15.1هزار میلیارد،‌ گل گهر با 12.2هزار میلیارد و چادرملو با 10هزار میلیارد تومان در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفتند.

پس از این شرکت‌ها، ذوب آهن اصفهان با 9.4هزار میلیارد، کاوه جنوب کیش با 5.5هزار میلیارد تومان، فولاد هرمزگان با 5.3هزار میلیارد، فولاد خراسان با 3.7هزار میلیارد و شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) با 3.5هزار میلیارد تومان در رتبه های ششم تا دهم ایستادند.

* برترین های مهرماه

در مهر ماه امسال ارزش فروش این تعداد شرکت به 30.4هزار میلیارد تومان رسید. این رقم 76درصد بیش از میزان فروش ماه مشابه سال گذشته بوده است.

در این ماه شرکت‌های فولاد مبارکه با 6.7 هزار میلیارد، ملی صنایع مس با 3.2 هزار میلیارد، فولاد خوزستان 3.8هزار میلیارد، چادرملو 2.5هزار میلیارد تومان و گل گهر با 1.86هزار میلیارد در رتبه های اول تا پنجم از نظر شاخص فروش قرار گرفتند.

در این فهرست شرکت‌های ذوب آهن با 1.85هزار میلیارد، کاوه جنوب کیش با 1.2هزار میلیارد، گهرزمین با 1.1هزار میلیارد، فولاد هرمزگان با 1.9هزار میلیارد تومان و فولاد خراسان با 980 میلیارد تومان در جایگاه ششم تا دهم شرکت‌های پرفروش از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه 99 قرار گرفتند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول