اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد در شمال غرب با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا

فرمانده قرارگاه خاتم گفت: طرح های توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب با رویکرد داخلی سازی، انجام می شود.

تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد در شمال غرب با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار سعید محمد در مراسم امضای توافقنامه توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب با گروه مالی گردشگری، ارزش ارزی توافقنامه اجرای هست پروژه توسعه ای فولاد بناب را ۶۱۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: طرح های فولاد بناب و شهریار با رویکرد داخلی سازی اجرا می شود.

وی طول مدت اجرای طرح ها را ۴۸ ماه اعلام کرد و اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح ها، سه هزار شغل و در زمان بهره برداری ۱۱۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

فرمانده قرارگاه خاتم با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری توسعه بخش معدن را به عنوان نفت دوم کشور مورد تاکید قرار داده اند، گفت: امیدواریم با امضای این موافقتنامه زمینه تکمیل زنجیره ارزش، افزایش صادرات و توسعه اشتغال و درآمدزایی برای ، شمال غرب و همچنین کشور فراهم آید.

محمد همچنین به عملکرد ۳۱ ساله قرارگاه خاتم در حوزه های نفت و گاز و فازهای پارس جنوبی، تولید بنزین، مخابرات، صنایع و معادن و ...اشاره کرد که با هدف تکیه بر توان داخلی و کاهش وابستگی به خارج کشور انجام شده است.

* جایگاه ایران در ذخایر معدنی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: بحمدالله ظرفیت‌های بی‌شماری در کشور وجود دارد و کشور ما کشوری است که از نظر منابع خام ومواد اولیه سرآمد است؛ رتبه چهارم نفت و گاز جهان و حضور در بین ده کشور برتر معدنی دنیا نمونه‌هایی از این ظرفیت بالاست.

سردار محمد افزود: اما این که چرا امروز تاب‌آوری کشور در برابر تحریم‌ها دچار مشکل هست و مردم درگیر مشکلات معیشتی و اقتصادی شده‌اند به این امر بر می‌گردد که کشور نتوانسته‌ این ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهد و هم‌افزایی ایجاد کند و زنجیره ارزش را در بخش‌های دیگر تکمیل نماید و ارزش‌افزوده بیشتری به وجود آورد و زمینه‌های تولید را برای مردم در یک اقتصاد مردم‌ نهاد فراهم سازد.

وی ضمن برشمردن مشکلات واسطه‌گری و سفته‌بازی در وضعیت کنونی اقتصاد کشور گفت: امروز کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است و نقدینگی هم در کشور بالاست لیکن باید بتوان این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد که بانک گردشگری در توافق‌نامه امروز مصداقی از این مهم را به عمل رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول