اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تناقض‌های گزارش هیات موتورسواری خراسان رضوی، درباره فوت یک نوجوان در پیست + فیلم حادثه

گزارش هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی درباره فوت یک نوجوان در پیست ثامن الائمه شاندیز که روز جمعه گذشته رخ داد، با فیلم حادثه و اظهارات برخی از فعالان این رشته تناقضاتی دارد که ماجرای درگذشت «عطا» را کمی پیچیده کرده است.

تناقض‌های گزارش هیات موتورسواری خراسان رضوی، درباره فوت یک نوجوان در پیست + فیلم حادثه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روز جمعه ۹ آبان ماه ۹۹ حادثه تلخ فوت یک نوجوان در رسانه‌ها خبرساز شد.

خبرگزاری فارس در نخستین گزارش خود در خصوص این حادثه با رئیس هیئت موتورسواری درباره علت فوت «عطا فرمانبر» نوجوان ۱۶ ساله مشهدی گفت‌وگو کرد که در این مصاحبه رئیس هیأت مدعی شد هیچ تماشاگری در پیست ثامن‌الائمه شاندیز حضور نداشته و از حضور عطا فرمانبر در کنار مسیر مسابقه اظهار بی اطلاعی کرد؛ در طول هفته نیز وی در مصاحبه با رسانه‌های مختلف علت حادثه را نقص فنی عنوان کرد.

خبرنگار فارس توانست آخرین فیلمی که توسط گوشی تلفن همراه عطا فرمانبر گرفته شده را به دست بیاورد، این فیلم با صحبت‌های رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی در تناقض است.

در فیلمی که توسط عطا فرمانبر گرفته شده است، تعداد قابل توجهی تماشاگر در پیست حضور دارند و آن‌طور که مشخص است ایمنی لازم برای تماشاگران تامین نشده، همچنین موتوری که با این نوجوان برخورد می‌کند موتور سنگین است.

نکته دیگر که از حاضرین در این پیست به دست آمد این بود، موتوری که با متوفی برخورد کرده  یک موتور سوار آماتور بوده و در حال تمرین با موتورسواران حرفه‌ای بوده است. سرعت کم موتورسوار آماتور سبب برخورد با یکی از موتورسواران حرفه‌ای شده و موجب انحراف او به سمت تماشاگران شده است ضمن اینکه عطا فرمانبر اصلاً در جایگاه تماشاچی حضور ندارد او در جایی قرار دارد که مخصوص موتورسواران است.

 

 

رییس سابق کمیته موتور ریس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در رابطه با نواقص پیست ثامن تشریح کرد: در زمان وقوع حادثه، پیست انتظامات نداشته و تماشاچی سکو دارد و بیرون از پیست باید مستقر می‌شد، قطعا در زمان شیوع کرونا به هیچ تماشاگری نباید اجازه ورود دهند. 

حسین شیخ بهایی ادامه داد: خود پیست هم ایمنی درستی ندارد، بارها تصمیم گرفته شده است که اصلاح شود، اگر ایمن بود این اتفاق نمی‌افتاد، ماشین سوار شدن هم یک کمربند ایمنی لازم دارد چه برسد به پیست موتورسواری.

وی گزارشی که از طرف هیأت موتورسواری به نیروی انتظامی ارائه شده را کاملا برخلاف واقعیت اعلام کرد و گفت: در گزارش نوشته‌اند که موتورسوار با یک موتور ۱۲۵ سی سی برخورد کرده، این جوان نه داخل پیست آمده نه موتور ۱۲۵سی سی بوده، موتوری که تحویل پاسگاه دادند هم موتور تصادفی نیست، موتوری که با متوفی تصادف کرده موتور هزار بوده است.

شیخ بهایی سن نوجوان مرحوم عطا فرمانبر را حدود ۱۶ سال بیان و تکمیل کرد: اصلا ورود وی به پیست ممنوع بوده، اگر عضویت داشته چرا لباس و کلاه ایمنی نداشته است؟ اگر او این لوازم ایمنی را داشت هیچ‌وقت این اتفاق برای او نمی‌افتاد. اگر عضو نبوده پس چرا در محل پیت استاپ که فقط راننده می‌تواند حضور یابد او هم حضور داشته است؟

انتهای پیام/70066/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول