اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ایجاد سامانه‌ «پاکاریم» برای خدمت جهادی‌ها/ ثبت‌نام ‎134 هزار داوطلب

دبیر قرارگاه امام رضا(ع)گفت: در دوره جدید قرارگاه امام رضا(ع) سامانه پاکاریم را راه‌اندازی کرده است که تاکنون 134 هزار نفر از افراد داوطلب در حوزه‌های مختلف در آن ثبت‌نام کرده‌اند که می‌توانند خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه دهند.

ایجاد سامانه‌ «پاکاریم» برای خدمت جهادی‌ها/ ثبت‌نام ‎134 هزار داوطلب

مهدی مسکنی دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه در راستای کمک به نیازمندان در بحران کرونا اظهار داشت: این قرارگاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص به میدان آوردن همه اقشار برای مبارزه با کرونا و با بهره‌گیری از تجربیات ماه‌های گذشته به این نتیجه رسید که سازماندهی نیروهای داوطلب جهادی را به صورت سامانه‌ای انجام دهد. 

وی افزود: در مرحله اول کمک به نیازمندان، سامانه‌ای راه‌اندازی شد که از طریق سامانه سایه دست حدود 30 هزار خیر توانمند در دستان 70 هزار خانواده نیازمند قرار گرفت.

مسکنی افزود: در دوره جدید قرارگاه امام رضا(ع) سامانه پاکاریم را راه‌اندازی کرده است که تاکنون 134 هزار نفر از افراد داوطلب در حوزه‌های مختلف در آن ثبت‌نام کرده‌اند که می‌توانند خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه دهند. 

وی توضیح داد: افراد می‌توانند با مراجه به این سامانه در آن ثبت‌نام کنند و پس از تأیید درخواست آنها از طریق گروه‌های هدف که مردم نیازمند، بیمارستان‌ها و سایر سازمان‌ها هستند برای کمک‌رسانی انتخاب خواهند شد و اقداماتی از قبل بسته‌بندی اقلام برای نیازمندان و ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها و معابر را انجام خواهند داد و درنهایت داوطلبان نیز می‌توانند نظرات خود را درباره همکاری با این گروه جهادی اعلام کنند که از این طریق ما می‌توانیم گروه جهادی را رتبه‌بندی کنیم.

وی افزود: فعالیت این سامانه آغاز شده است و خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفته و تاکنون 9 پروژه در حوزه‌های مختلف در آن به ثبت رسیده و اقدام به جذب داوطلب کرده‌اند.

گفتنی است،  برخی از این نیروهای جهادی در این سامانه در زمینه رشته‌های پزشکی و به عنوان نیروهای کمک پرستار و داوطلب ساماندهی خواهند شد و در سراسر کشور با اعلام نیاز هر کدام از مراکز درمانی و بیمارستانی، فراخوان حضور این افراد برای کمک به کادر درمان داده می‌شود. قسمت دیگری از داوطلبان ثبت‌نامی در این سامانه نیز برای حضور در محله‌های آسیب پذیر و کمک به اقشار به عنوان حامی محله فعالیت خواهند کرد. شماری از داوطلبان نیز در فعالیت‌های جمعی از جمله ضدعفونی کردن معابر، اماکن یا منازل افراد مبتلا به کرونا فعال خواهند بود.

هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت www.pakarim.com نسبت به ثبت‌نام خود به عنوان نیروی داوطلب در میدان مبارزه با کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول