اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک «روحانی» به «رحمان» به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)

حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) به «امامعلی رحمان» همتای تاجیک خود پیام تبریک ارسال کرد.

تبریک «روحانی» به «رحمان» به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) به «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان پیام تبریک ارسال کرد.

در این پیام تبریک آمده است: با کمال مسرت فرا رسیدن سالروز میلاد خجسته خاتم­ الانبیاء، پیامبر صلح و دوستی و اسوه پاکی، حضرت محمد مصطفی (ص) را به جنابعالی و مردم شریف کشورتان، صمیمانه تبریک می‌گویم.

سیره رسول گرامی اسلام همواره روشنی بخش مسیر بشر در تاریکی و هدایت­گر آن به سوی افق‌­های والای معنوی و نورانی انسانیت بوده است. پیروی از راه و رسم رسول اکرم (ص) و استعانت از قرآن و معجزه آسمانی ایشان، می‌­تواند راه­گشای انسان‌­ها در مواجه با انواع مشکلات، اختلافات و ناملایمات موجود در جهان باشد.

پیامبر مکرم اسلام، اسوه اخلاق و رحمه للعالمین است و توهین به چنین شخصیت بزرگواری، توهین به ارزش­ها، اخلاق و آزادی است و حمایت از توهین کنندگان، حمایت از رذالت، پلیدی و حرمت شکنی و حمایت از افراط­ گرایی خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران چنین عملی را قویاً محکوم می‌­نماید و انتظار ما از کشورهای اسلامی نیز محکوم کردن این گونه اقدامات نابخردانه است.

امیدوارم به یمن و برکت این میلاد فرخنده، بتوانیم روند مبارزه با ویروس کووید-19 را تسریع بخشیده و شاهد ریشه کن شدن و درمان بیماری کرونا در سراسر جهان باشیم. اطمینان دارم به کمک یکدیگر روزهای سختی که این بیماری ویرانگر و خانمان ­سوز نصیب جهانیان نموده به زودی سپری خواهد شد و مجدداً سلامتی و رونق زندگی به تمامی‌بشریت و مخصوصاً مردم کشورهای اسلامی‌باز خواهد گشت.

از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن جناب و عزّت و بهروزی مردم تاجیکستان را مسالت دارم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول