اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

برنامه‌ریزی‌های اشتباه زمینه قاچاق دارو را فراهم کرد/ لزوم حمایت از مصرف‌کنندگان واقعی دارو

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برنامه ریزی های اشتباه وزارتخانه‌های اقتصادی دولت زمینه قاچاق دارو را فراهم است.

برنامه‌ریزی‌های اشتباه زمینه قاچاق دارو را فراهم کرد/ لزوم حمایت از مصرف‌کنندگان واقعی دارو

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو گفت: از قاچاق دارو باید جلوگیری شود. در بخش دارو می‌توان گفت مافیای وجود دارند که از وضعیت فعلی کشور سوء استفاده می‌کنند. درحال حاضر قیمت دارو در ایران خیلی پایین تر از کشورهای مجاور است. دلیل این موضوع یارانه ای است که در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو از سمت دولت پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: به عبارتی می توان گفت برنامه ریزی های اشتباه وزارتخانه‌های اقتصادی دولت زمینه قاچاق دارو را فراهم کرده‌اند. باید سیاست گذاری اقتصادی کشور را اصلاح کنیم که یک نمونه آن اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو است.

مالکی با بیان اینکه باید در اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو تجدید نظر کرد، گفت: در عین اینکه باید از مصرف کننده‌های واقعی دارو در کشور همچون بیماران خاص و سایر بیماران حمایت کنیم باید پاسدار منابع مالی کشور هم باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای همچون دارو کشور را به هم ریخته‌اند. اصلا مشخص نیست که ارز را به چه شرکت‌های می‌دهند. مدیریت این موضوع مطالبه جدی مردم و مجلس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول