اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

بررسی شرایط آلکنو و کاستلانی/ رقابت غول روسی با هموطن ولاسکو برای حضور در ایران

هر کدام از گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال مزیت‌هایی دارند که شانس آنها برای حضور روی نیمکت تیم ملی را بیشتر می‌کند.

بررسی شرایط آلکنو و کاستلانی/ رقابت غول روسی با هموطن ولاسکو برای حضور در ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کمیته فنی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال در نخستین نشست خود که روز شنبه 15 شهریورماه برگزار شد، مصوب کرد که از مربی طراز اول جهان برای هدایت تیم ایران در لیگ ملت‌های 2021 و بازی‌های المپیک توکیو استفاده شود.

در دومین نشست این کمیته که چهارشنبه 19 شهریور برگزار شد، رزومه‌ای از مربیان مطرح جهان (15 نفر) که امکان همکاری با تیم ملی والیبال ایران و نظر موافق اعضای کمیته فنی برای هدایت تیم کشورمان را نیز داشتند، ارائه شد و سپس اعضای شرکت کننده نظرات خود را درباره مربیان مطرح شده بیان کردند و هر عضو کمیته فنی سه تا چهار مربی را به عنوان اولویت انتخاب خود معرفی کرد.

در جمع‌بندی نهایی، پنج سرمربی به عنوان گزینه‌های اولیه برای بررسی بیشتر انتخاب شدند، اما کمیته فنی مصوب کرد تا زمانی که شرایط برای معرفی این افراد فراهم نشده است، به دلیل مسائل حقوقی و بین المللی نام گزینه‌ها رسانه‌ای نشود. فدراسیون از این گزینه‌ها برنامه می‌گیرد و در نهایت پس از بررسی نهایی گزینه‌ها در جلسه بعدی کمیته فنی، سرمربی را انتخاب و معرفی خواهد کرد.

پس از بررسی شرایط، مشخص شد که ولادیمیر آلکنو، آندره‌آ جیانی، دنیله کاستلانی، فردیناندو دجورجی و آنجلو لورنزتی گزینه‌های نهایی سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران هستند. در ادامه سومین نشست کمیته فنی و اتاق فکر برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، روز یکشنبه برگزار شد و اعضا به دو گزینه ولادیمیر آلکنو و دنیله کاستلانی رسیدند.

* غول روسی با روزمه‌ای سنگین

ولادیمیر آلکنو متولد 1966 بوده و سابقه بازی در سری B ایتالیا و لیگ فرانسه را دارد. او از مادری روسی و پدری لیتوانی متولد شده است.  آلکنو مدتی عضو باشگاه مینسک بود و با این تیم قهرمان روسیه شد.

ولادیمیر آلکنو گزینه روسی در تیم‌های تورز فرانسه، دینامو و زنیت‌کازان روسیه مربیگری کرده و مدتی هم سرمربی تیم ملی والیبال روسیه بوده است. یک قهرمانی المپیک، یک قهرمانی جام جهانی، یک قهرمانی لیگ جهانی، یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا، پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی باشگاه‌های جهان، 10 قهرمانی لیگ روسیه و ... از جمله افتخارات این مربی سرشناس است.

این مربی روس با تیم کن فرانسه دوره مربیگری موفقی داشت،  اما اوج کار آلکنو کسب طلای المپیک 2011 ریودوژانیرو بود؛ جایی که 2 ست باخته به برزیل را به یک تعویض طلایی و ورود موزرسکی در قطر پاسور به پیروزی تبدیل کرد. آلکنو نشان داده که یک مربی سخت‌گیر با دیسیپلین است که انعطاف‌پذیری کمی دارد. 

* کاستلانی با دانش و مسلط به زبان انگلیسی 

کاستلانی مربی 59 ساله آرژانتینی که 27 سال سابقه مربیگری دارد و در تیم ملی آرژانتین، لهستان و فنلاند سرمربی بود و با باشگاه‌هایی چون اولیشتن و چند تیم دیگر نیز همکاری کرده است. او از نظر دانش فنی شرایط خوبی دارد و برخلاف آلکنو به زبان انگلیسی هم مسلط است.

دنیله کاستلانی در تیم‌های پروجا ایتالیا، اسکرابلچاتوف، زاکسا و ایندکپول لهستان، تائوباته برزیل به عنوان سرمربی فعالیت کرد و سابقه حضور در تیم‌های ملی لهستان، آرژانتین و فنلاند را هم در کارنامه دارد. یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا، یک قهرمانی پان آمریکن، یک قهرمانی چلنج کاپ اروپا، یک قهرمانی لیگ برزیل، 3 قهرمانی لیگ لهستان، یک قهرمانی لیگ آرژانتین، یک قهرمانی جام واگنر و ... موفقیت‌هایی بود که کاستلانی به دست آورده است.

* آلکنو؛ گزینه محبوب داورزنی

در شرایطی که مسئولان فدراسیون این روزها به دنبال برگزاری جلسات مختلف به بهانه انتخاب سرمربی تیم ملی هستند و صحبت‌های مختلفی را مطرح می‌کنند، شنیده می‌شود توافقات نهایی بین فدراسیون و ولادیمیر آلکنو، سرمربی پرافتخار روسی انجام شده است. آلکنو چند دستیار ایتالیایی دارد و به نظر می‌رسد برای حضور حداقل یکی از آنها در تیم ملی هم صحبت‌هایی مطرح شده است. حتی گفته می‌شود قرار است وی تا فروردین ماه در تیم باشگاهی خود فعالیت کند و سپس به ایران بیاید.

آلکنوی روس که گزینه محبوب آقای رئیس بوده و از وی به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی والیبال ایران یاد می شود از توماس توتولو ایتالیایی برای همراهی خود برای حضور در ایران نام برده است. این در حالی است که کاستلانی هم خواهان حضور یک دستیار در کنار خود بوده، اما به گزینه خاصی اشاره نکرده است. 

گفته می‌شود در نشست کمیته فنی، بیشتر اعضا به آلکنو رای دادند و به همین دلیل قرار شد تا مباحث مالی با این مربی روس آغاز شود. این در حالی است که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از عقد قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی تا هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول