اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: ‌مردم خود مراقبتی کنند/ جلب مشارکت‌های عمومی برای مبارزه با کرونا

وزیر کشور تاکید کرد: اولین درخواست ما از مردم عزیز این است که خود مراقبتی کنند و هرکس مراقب خود باشد و اگر این مسأله درست شود، شاید تمام کارها انجام شده باشد و مردم مراقب خود باشند و بعداً دگر مراقبتی داشته باشند.

وزیر کشور: ‌مردم خود مراقبتی کنند/ جلب مشارکت‌های عمومی برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصدو سی و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رییس‌جمهور در تشکیل قرارگاه عملیاتی کرونا، امروز دومین جلسه را برگزار کردیم؛ دیروز جلسه اصلی قرارگاه بود و امروز شورای اجتماعی را با دستوری درباره کرونا تشکیل دادیم و به بحث مشارکت‌های عمومی و مردمی در قالب سمن‌ها، خیرین و تشکل‌های اجتماعی پرداختیم و از این گروه‌ها و مساجد دعوت کردیم.

وی افزود: محور کار بر این بوده که چگونه بتوانیم از مردم در مراحل پیشگیری و درمان و موضوع معیشت و نظارت و انضباط اجتماعی استفاده کنیم، با توجه به تجربه این تشکل‌ها در زلزله، سیل و خصوصا در اربعین شاهد موثر بودن این گروهها بودیم و در کرونا هم این مشارکت‌ها و فعالیت‌ها از اول بوده است.

وزیر کشور بیان کرد: بازنگری دقیقی به روند حضور مردم در مشارکت‌های درباره کرونا انجام شد و پیشنهادات خوبی از جمله تشکیل کمیته‌ای فعال در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان‌ها و محله‌ها مطرح شد که باید شکل بگیرد. در جلسه دیروز هم قرار شد با اولویت غربالگری عمومی و تشخیص اولیه و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، بنا را بر محله‌ها و مناطق بگذاریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رحمانی فضلی گفت: امیدواریم رسانه‌ها مانند قبل و بلکه در این مقطع که این قرارگاه درست شده، نقش فعال‌تری ایفا کنند و مطرح شد در ساختارهای متفاوت رسانه‌ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: اولین درخواست ما از مردم عزیز این است که خودمراقبتی کنند و هرکس مراقب خود باشد و اگر این مسأله درست شود، شاید تمام کارها انجام شده باشد و مردم مراقب خود باشند و بعداً دگرمراقبتی داشته باشند.

وزیر کشور در پایان عنوان کرد: با تجربه‌ای که در همکاری مردم از اول انقلاب تا الان داشتیم امیدواریم سازوکاری ایجاد کنیم که در عین کثرت فعالیتهای مردمی به وحدت در سیاست و هدف برسیم و همه ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول