اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العربی‌الجدید| پایان مهلت حماس به تل‌‌آویو؛ تحلیلگران چه می‌گویند؟

یک روزنامه عربی ضمن اشاره به پایان مهلت حماس به رژیم صهیونیستی برای اجرای توافق‌ها، نظرات برخی تحلیلگران فلسطینی در خصوص وضعیت پیش رو را منعکس کرد.

العربی‌الجدید| پایان مهلت حماس به تل‌‌آویو؛ تحلیلگران چه می‌گویند؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شنبه شب (دیشب) مهلتی که جنبش حماس از طریق میانجی قطری به رژیم صهیونیستی داده بود تا توافق‌های به دست آمده در ماه آگوست گذشته را اجرایی کند، تمام شد.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، رژیم صهیونیستی در طول دو ماه گذشته به اجرای هیچ‌کدام از طرح‌های راهبردی مورد نظر حماس به جز اجازه توزیع کمک مالی قطر میان خانواده‌های فقیر غزه پایبند نبوده است.

گروه‌های فلسطینی و در رأس آن حماس همیشه خواستار پایان محاصره غزه هستند و رژیم صهیونیستی نیز بر موضع خود مبنی بر اینکه تا آزادی چهار نظامی این رژیم، محاصره غزه کاهش نخواهد یافت، تأکید دارد.

این اولین بار نیست که با میانجی‌گری سازمان ملل، مصر یا قطر توافق‌هایی میان حماس و رژیم صهیونیستی حاصل می‌شود اما اجرایی نمی‌شود.

دو طرف از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در مارس ۲۰۱۸ تا کنون چندین بار به توافق‌هایی رسیده‌اند اما تل‌آویو از اجرای آنها فرار کرده است. فلسطینی‌ها معتقدند که رژیم صهیونیستی فقط در حال خریدن وقت است.

در ژوئیه گذشته و در پی عمل نکردن رژیم صهیونیستی به وعده‌هایش، واحدهای مردمی در نوار غزه در دهها نوبت بالن‌های آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی فرستادند و رژیم صهیونیستی نیز نقاط دیدبانی و پایگاه‌های نظامی در نوار غزه را هدف گرفت؛ مقاومت فلسطین در پاسخ چندین راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک و تأکید کرد که پاسخ گلوله‌باران، گلوله‌باران است. در نهایت با میانجی‌گری قطر این وضعیت پایان یافت و توافق‌هایی میان دو طرف حاصل شد که رژیم صهیونیستی از اجرای آن سرباز زده است.

«حسام الدجنی» استاد علوم سیاسی در دانشگاه «الامه» غزه ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی با این اقدامات در حال خریدن زمان است تا مانع از دستاوردهای میدانی مقاومت شود، افزود، بعید است که وضعیت به سمت درگیری نظامی نامحدود پیش برود و با توجه به شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود مقاومت احتمالا به درگیری میدانی محدود مانند استفاده از بالن‌های آتش‌زا روی بیاورد.

«مصطفی الصواف» تحلیلگر فلسطینی هم گفت، سیاست و راهبرد مقاومت واضح و علنی است، اگر رژیم صهیونیستی متعهد نباشد مقاومت نیز آرام نخواهد نشست؛ تل‌آویو تا کنون در اجرای توافق‌ها تعلل کرده است.

وی به العربی‌الجدید گفت، مقاومت دوباره به استفاده از ابزارهایی مانند بالن‌های آتش‌زا و انفجاری و غیره روی خواهد آورد اما در صورتی که رژیم صهیونیستی بار دیگر به توافق‌ها عمل نکند وضعیت به سمت درگیری محدود پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول