اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فناوری جدید چاپ سه بعدی با مواد مختلف را ساده کرد

محققان رشته های جدیدی را ابداع کرده اند که با استفاده از آنها چاپ سه بعدی با استفاده از مواد مختلف در آن واحد تسهیل می شود.

فناوری جدید چاپ سه بعدی با مواد مختلف را ساده کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، معمولا چاپگرهای سه بعدی با استفاده از تنها یک ماده می توانند محصولات مورد نیاز را چاپ و تهیه کنند. اما یک فناوری جدید استفاده از چند ماده را به طور همزمان بدین منظور ممکن می کند.

پژوهشگران ژاپنی می گویند رشته های قابل برنامه ریزی از طریق فرایندی موسوم به مدل سازی رسوبی و ذوب شده برای چاپ سه بعدی به کار گرفته می شوند. در این فرایند رشته ها در قالب یک فرفره مورد استفاده قرار می گیرند و ابتدا گرما داده می شوند تا به حالت خمیری شکل درآیند.

 

سپس ماده حاصل شده از نازل چاپگر سه بعدی خارج می شود و در قالب لایه های افقی به تدریج روی یکدیگر قرار داده می شوند. برای چاپ سه بعدی محصولاتی با رنگ های مختلف تنها کافیست رشته های مورد استفاده رنگ های متنوعی داشته باشند. این رشته ها در نهایت برای تولید بخش های مختلف هر محصول قابل استفاده هستند.

قابل برنامه ریزی بودن نحوه چینش رشته های مختلف باعث می شود محصول نهایی ترکیبات رنگی متنوعی داشته باشد. محققان ژاپنی می گویند به همین روش می توان ابزار و وسایلی با ترکیب های رنگی جزئی و ظریف تولید کرد. انتظار می رود به زودی برای تجاری سازی این محصول اقدام شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول