اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فهرست کالاهای اولویت دار برای واردات در مقابل صادرات مشخص شد

ورزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه پایش تراز تجاری گفت: فهرست کالاهای اولویت دار برای واردات در مقابل صادرات مشخص شده است.

فهرست کالاهای اولویت دار برای واردات در مقابل صادرات مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی گفت:  فهرست کالاهای اولویت دار برای واردات در مقابل صادرات مشخص شده است و صادرکنندگان می توانند با واردات این کالاها رفع تعهدات ارزی کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیته پایش تراز تجاری اظهار داشت: صادرکنندگانی که از سال 1398 به بعد تعهد ارزی داشته‌اند، می‌توانند مجوز واردات از محل تعهدات صادراتی خود بگیرند و کالاهای با اولویت وزارت صمت را واردات کنند.

وی با اعلام اینکه کالاهای اولویت‌دار و ضروری مورد نیاز مردم و مواد اولیه کارخانجات در اولویت ثبت سفارش قرار دارند، افزود: ثبت سفارش ارز متقاضی از هفته جاری آغاز می شود و واردات کالا توسط کسانی که ارز در خارج از کشور دارند، مجاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوب شده در بنادر و تخصیص ارز برای ترخیص آنها نیز منتظر همکاری بانک مرکزی هستیم.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول