اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دومین رویداد آشنایی با رویکرد TOD در برنامه‌ریزی شهری برگزار شد

دومین رویداد آشنایی با رویکرد TOD دربرنامه‌ریزی شهری با موضوع شهر پیاده، با همت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره و با همکاری کمیته TOD شورای اسلامی شهر تهران 8 آبان ماه برگزارشد.

دومین رویداد آشنایی با رویکرد TOD  در برنامه‌ریزی شهری برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دومین رویداد آنلاین (وبینار) آشنایی با رویکرد TOD دربرنامه‌ریزی شهری با موضوع شهر پیاده، با همت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره و با همکاری کمیته TOD شورای اسلامی شهر تهران، کمیته پیگیری و پیاده‌سازی  TOD شهرداری تهران، کمیته TOD سازمان نوسازی شهر تهران و حوزه مقاومت بسیج شهرسازی و فنی و عمرانی شهرداری تهران 8 آبان ماه برگزارشد.

بیش از یکصد نفر در این گردهمایی مجازی حضور داشتند که در ابتدا، در راستای گفت‌وگوهای وبینار نخست، به تعریف رویکرد TOD و تبیین شاخص‌های آن پرداخته شد؛ سپس ضرورت توجه به TOD در برنامه‌ریزی آینده شهر تهران و اهمیت جایگاه TOD توسط زارع جدی،  عادلی و جهانبخش رئیس دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه سوره بیان شد؛ در ادامه خضرلو، دبیرکمیته پیگیری و پیاده سازی TOD شهرداری تهران به تشریح کامل موضوع این جلسه یعنی شهر پیاده، پرداختند.

وی گفت: منطقه پیاده یک محیط فیزیکی با مساحتی غالب بر ۱۰۰ هکتار و با جمعیتی حدودا ۲۵۰۰۰ نفر است؛ مهمترین اصل در یک منطقه پیاده، خودکفایی منطقه و تلفیقی همگن و مناسب از کاربری‌ها است؛ به نحوی که بتواند درصد قابل توجهی از سفرهای خودرویی ساکنین منطقه برای تأمین نیازهایشان از جمله نیاز شغل و آموزش را به سفر پیاده یا سفر با حمل و نقل عمومی تبدیل کند.

خضرلو افزود: برای حل مشکلات اساسی شهر تهران، نیاز به یک برنامه‌ صحیح است. در این برنامه نمی‌توان به روال مرسوم از بالا به پایین حرکت کرد؛ بلکه باید از پایین به بالا حرکت کرده و به سراغ مناطق پیاده رفت. یعنی برنامه‌ریزی برای شهر بایستی از سطح منطقه، ناحیه و حتی محله هم پایین‌تر آمده و از مناطق پیاده آغاز شود.

دبیرکمیته پیگیری و پیاده سازی TOD شهرداری تهران در ادامه گفت: شرکت کنندگان در وبینار را مدیران آینده شهر خطاب نموده و همه حاضرین را به پیوستن به تفکر تهران ۱۴۲۰ تشویق کرد. در تهران ۱۴۲۰ همه دغدغه‌مندان و توانمندان حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی به بیان مهمترین مسائل و معضلات شهر تهران می‌پردازند و در یک بستر یکپارچه، بهترین و کارآمدترین راه‌حل های موجود برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان تهران را بیان می‌کنند.

نظر به استقبال شرکت کنندگان و تدبیر جهانبخش، سومین وبینار آشنایی با رویکرد TOD دربرنامه‌ ریزی شهری، به زودی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول