اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ترک فعل مدیران یکی از نقاط ضعف سیستم اداری است/ مدیران و کارمندان سازمان‌ها زیر ذره‌بین

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، گفت: اقدامات سازمان‌ها به‌صورت ماهانه رصد شده و زیر ذره‌بین بوده و در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل بر اساس قانون اقدام خواهد شد.

ترک فعل مدیران  یکی از نقاط ضعف سیستم اداری است/ مدیران و کارمندان سازمان‌ها زیر ذره‌بین

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه، اظهار داشت: برنامه‌های تحولی و کاربردی رئیس قوه قضائیه از زمان حضور در راس قوه قضائیه با پشتوانه کارشناسی اجرا شده و از جمله کارهای بسیار خوب، اجرای دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن است.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی در نظام اداری ما این تلقی وجود داشته اگر کسی کاری نکند مشکلی هم نخواهد داشت، افزود: گاها مدیران احساس مسوولیت نمی‌کنند یا در کل تخصص در مسوولیتی که به آنها سپرده شده را ندارند و با توجه به این موضوع بخش عمده‌ای از تضییع حقوق مردم از همین قِبل اتفاق می‌افتاد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: یکی از نقاط ضعف سیستم و نظام اداری کشور مشکلات ناشی از ترک فعل مدیران بوده و گاها علل تضییع حقوق عامه ترک فعل‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن، پشتوانه قانون اساسی داشته و در قوانین عادی نیز پیش‌بینی شده اما سال‌ها به نوعی بی‌توجهی وجود داشت و شاید به این دلیل که به‌طور جدی با آن برخورد نشده بود، اهمیت این موضوع احساس نمی‌شد.

خلیل‌اللهی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اشرافیت رئیس قوه قضائیه بر موضوع و قوانین این دستورالعمل صادر شده و در آن وظایفی برای مدیران، دادستان‌ها و رؤسای‌کل کشور مشخص کرده‌اند و براساس آن مجموعه‌های قضایی مکلف به ابلاغ آن به نظام اداری استان‌ها شده‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل اقدامات مدیران و کارمندان سازمان‌ها زیرذره‌بین بوده و اگر ترک فعلی و بی‌توجهی انجام دهند و از این ناحیه خسارتی به حقوق عامه وارد شود، مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمده هدف از این دستورالعمل پیشگیری بوده، متذکر شد: با توجه به تیمی که در راستای اجرای این دستورالعمل تشکیل یافته به‌صورت ماهانه اقدامات سازمان‌ها رصد شده و در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل بر اساس قانون اقدام خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل برای سازمان‌ها و اداراتی که وظایف خود توجه کرده و گزارش می‌کنند مباحث تشویقی هم در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه بخشی از حقوق عامه ناخواسته در معرض تضییع و تفریط قرار می‌گیرد، اجرای این دستورالعمل قطعا تحولی را در راستای حفظ حقوق عامه به‌ویژه کسانی که به ادارات مراجعه می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول