اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

این تازه آغاز کار ستاره بارساست / مرور عملکرد آنسو فاتی

آنسو فاتی در حالی شمع جشن تولد 18 سالگی خود را فوت کرد که برچسب ارزش 400 میلیون یورویی به او خورده است.

این تازه آغاز کار ستاره بارساست / مرور عملکرد آنسو فاتی

به گزارش خبرگزاری فارس، در گزارشی به تاریخ شهریور 99 از داستان دراماتیک پسر بچه آفریقایی که به سختی به اسپانیا رسید صحبت کردیم.(اینجا)

آنسو فاتی که با فداکاری‌ها و زحمت‌های پدرش از گینه‌بیسائو به شهر سویل اسپانیا رسید اکنون به یکی از آینده‌دار ترین فوتبالیست‌های دنیا شناخته می‌شود.

ستاره‌ای که از از نوامبر 2019 (آبان 98) ارزشی نزدیک به 20 میلیون داشت ولی اکنون برچسب 400 میلیون یورویی به او خورده است.

ستاره‌ای که در بارسلونا بسیاری از رکوردها را به نام خود زد و همچنین توانست در تیم ملی اسپانیا نیز تاریخ‌سازی کند.

آنسو فاتی روز گذشته جشن تولد خود را در زمین تمرینی بارسلونا گرفت و در مصاحبه با موندو دپورتیوو به صورت کوتاه گفت: این تازه آغاز کار است و امیدوارم سال‌های زیادی را به عنوان بازیکن بارسلونا جشن بگیرم.

بارسلونای فصل پیش هر مقدار که از سوی ستین و والورده و عملکرد تیمی ناامیدکننده بود ولی ستاره‌‌ای را به جهانیان معرفی کرد.

ستاره‌ای که در بال چپ بازی می‌کند و بسیار خوب دروازه را می شناسد و می‌داند چگونه باید فوتبال بازی کند.

او از آبان 98 که 20 میلیون یورو ارزش داشت، رفته رفته با درخشش خود در تیم بارسلونا قیمت پیدا کرد. ارزش او در دی 98 به 40 میلیون یورو رسید، در تیر 99 به 55 میلیون یورو، در شهریور 99 به 80 میلیون و طبق گزارش‌های رسانه‌های اقتصادی از 100 میلیون به 170 میلیون یورو رسیده است. بارسلونا اکنون می‌خواهد بند جداسازی 400 میلیونی را برای او وضع کند تا دیگر اتفاق نیمار برای این باشگاه رخ ندهد.

آنسو فاتی در این فصل درخشان ظاهر شده و بالاتر از مسی به ستاره اول بارسلونا لقب گرفته است.

او در 11 شوت به دروازه‌، 8 شوتش در چارچوب بوده و از این تعداد 5 گل به ثبت رسانده است. 4 گل فاتی در لالیگا و یک گل نیز در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسیده است.

فاتی همچنین در پاس گل نیز موفق بوده و توانسته در این تعداد بازی اندک، 3 پاس گل به ثبت رساند. این بازیکن به دلیل بازی در سمت چپ، بیشتر از همه با آلبا در تماس بوده و تاکنون 40 پاس این 2 نفر با هم رد و بدل کرده‌اند.

ستاره 18 ساله  به کوتینیو نیز 38 پاس داده و به دی‌یونگ 31 پاس و با مسی 28 پاس رد و بدل کرده است. او میانگین بیش از 11 کیلومتر در هر بازی می‌دود و نشان می‌دهد از آمادگی بالای بدنی برخوردار است.

اعتماد به نفس او نیز بالا رفته و توانسته به یکی از مدعیان کسب «پسر طلایی» جهان لقب گیرد. فاتی در ال‌کلاسیکو نیز گلزنی کرد تا آمارهای درخشان این بازیکن همچنان ادامه داشته باشد. در حالی که به تازگی 18 ساله شده است!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول