اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

وزیر اسبق ارشاد: ایران نیازی به دخالت در انتخابات آمریکا ندارد/ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دوام نخواهد داشت

معاون امور راهبردی، دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ایران نیازی به دخالت در انتخابات آمریکا ندارد و برای ما فرقی ندارد در آمریکا چه کسی رئیس جمهور شود، گفت: چه جمهوری‌خواهان و چه دموکرات‌ها دشمن ما هستند.

وزیر اسبق ارشاد: ایران نیازی به دخالت در انتخابات آمریکا ندارد/ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دوام نخواهد داشت

سیدمحمد حسینی، معاون امور راهبردی، دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و خیانت به اسلام و مردم فلسطین، اظهار داشت: سران و مرتجعان عرب، سالیان سال با رژیم صهیونیستی روابط مختلفی داشتند که با فشار ترامپ آن را آشکار ساختند.

مزدورانی مثل امارات و بحرین چاره‌ای جز پیروی از آمریکا ندارند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی هیچ اراده‌ای از خود ندارند و به منظور مشروعیت مجبور هستند برای بقا از آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک بگیرند، افزود: ارتباط برخی کشورهای منطقه با صهیونیست‌ها و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، مثل کاری است که انور سادات انجام داد و محکوم شد. در آن زمان همه اعلام کردند که اقدامات وی به زیان اسلام است و موجب تفرقه شده و به مواضع اسلام خدشه وارد می‌کند.

حسینی ادامه داد: اکنون هم مزدورانی مثل امارات و بحرین به دلیل اینکه اراده و اختیاری ندارند و غلام حلقه به گوش آمریکا هستند، چاره‌ای جز پیروی ندارند. اما امت اسلامی زیر بار این ظلم و ننگ نرفته و به ملت فلسطین خیانت نخواهد کرد.

فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است/ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دوام نمی‌آورد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جنایتی در حق آوارگان و مردم بی‌پناه فلسطین به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این‌ها چون متکی به پایگاه مردمی نیستند و رأی و جایگاه خود را از مردم ندارند، بلکه به صورت پادشاهی و سلطنتی حکومت می‌کنند، به جای ملت خود، کشورهای غربی و دشمنان اسلام را پشتیبان و حامی خود قرار داده‌اند. بنابراین، مسیری طی می‌کنند که با ملت‌های اسلامی همراه نیست.

حسینی با بیان اینکه اقدامات برخی کشورها در رابطه با دشمنان اسلام قطعا دوام نمی‌آورد، گفت: افکار جهان اسلام اجازه نمی‌دهد که این مشی را ادامه دهند. فلسطین و جهان اسلام در مقابل این جنایت و ظلم ساکت نمی‌شوند و اسرائیل غاصب نمی‌تواند از این مسأله جایگاهی برای خود داشته باشد و امتیازی کسب کند، بلکه با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

ایران نیازی به دخالت در انتخابات آمریکا ندارد/ جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها دشمن ما هستند

معاون امور راهبردی، دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به ادعای برخی از مسؤولان آمریکا درباره دخالت ایران در انتخابات این کشور تصریح کرد: این ادعا نشان عجز و ناتوانی آمریکا است که می‌گوید ایران در این کشور و به ویژه انتخابات آنها نفوذ می‌کند. آنها از طرفی مدعی هستند که به خاطر تحریم‌ها، ایران ناتوان و ضعیف شده است. اگر ایران اینقدر قدرت دارد که می‌تواند در انتخابات تاثیرگذار باشد، نشان ضعف آنها است. 

حسینی با بیان اینکه ایران نیازی به دخالت در انتخابات آمریکا ندارد و برای ما فرقی ندارد در آمریکا چه کسی رئیس جمهور شود، گفت: چه جمهوری‌خواهان و چه دموکرات‌ها دشمن ما هستند. در هر دوره به ایران ظلم شده است؛ تا جایی که بسیاری از تحریم‌ها در دوران اوباما بوده و اکنون ترامپ هم آنها را ادامه می‌دهد. آمریکایی‌ها درباره نفوذ ایران در انتخابات خود قیاس به نفس می‌کنند. چون خودشان در همه موارد و امور داخلی کشورها به ویژه ایران اسلامی دخالت می‌کنند، فکر می‌کنند ما هم در انتخابات آنها نقشی داریم.

دولت فرانسه با توهین به اسلام می‌خواهد ضعف خود را پنهان کند

معاون امور راهبردی، دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در حوادث ۸۸ شاهد بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش از معاندان، سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب حمایت کرده و آتش بیار معرکه بودند، افزود: آنها با ادعای اینکه ما و برخی کشورها همچون روسیه می‌خواهیم در مسایل آن‍ها دخالت کنیم، می‌خواهند ضعف‌های خود را جبران کنند. محبوبیت ترامپ اکنون بسیار کم شده و در کرونا سیاست‌های و مدیریت وی زیر سوال است. از طرفی هم در نژادپرستی علامت سوال در مورد ترامپ وجود دارد. بنابراین آنها این حرکات و ادعاها را دارند تا آرای بیشتری کسب کنند. 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تشریح اقدامات اخیر فرانسه درباره اسلام‌هراسی و توهین به پیامبر اعظم (ص) پرداخت و گفت: در فرانسه ماه‌ها است که به دلیل بی‌کفایتی مسؤولان، مردم به خیابان‌ها می‌آیند و دست به اعتراض می‌زنند. بر همین اساس، دولت فرانسه با چنین اقداماتی می‌خواهد ضعف خود را پنهان کرده و آن را جبران کند. مسؤولان فرانسه قبلا در لفافه سخن می‌گفتند، اما اکنون آشکارا به اسلام و پیامبر (ص) جسارت می‌کنند. اگر فقط یک نشریه این اقدام را می‌کرد، موضوع متفاوت بود، اما اکنون در سطح شهرهای فرانسه به اسلام توهین می‌شود و مسلمانان را در مضیقه قرار می‌دهند که جهان اسلام باید با اتحاد این اقدام را محکوم کند و در مجامع بین‌المللی از آنها شکایت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول