اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

از ترس ناآرامی‌ها پس از انتخابات بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای آمریکا فروش اسلحه و مهمات را متوقف کرد

فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت که بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکا به شمار می‌رود، از ترس ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا فروش اسلحه و مهمات در فروشگاه‌های خود را متوقف کرد.

از ترس ناآرامی‌ها پس از انتخابات بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای آمریکا فروش اسلحه و مهمات را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت که بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا و جهان به شمار می‌رود، شب گذشته اعلام کرد: با هدف حفاظت از کارکنان و مشتریان اسلحه و مهمات را از قفسه‌های فروشگاه‌های خود جمع کرده است.

این اقدام چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده و بسیاری نگران آن هستند که پس از انتخابات شاهد بالا گرفتن شدید تنش سیاسی در آمریکا و احتمالاً خشونت باشیم.

سخنگوی وال‌مارت در این باره گفت:‌ ما شاهد ناآرامی‌های محدودی در آمریکا بوده‌ایم و همان گونه که در ناآرامی‌های قبلی طی چند سال گذشته نیز انجام شده ما اسلحه و مهمات را با هدف پیشگیری از خشونت از قفسه‌های فروش جمع‌آوری کرده‌ایم.

طبق اعلام این شرکت، هنوز مشخص نیست که چه زمانی دوباره فروش اسلحه در این فروشگاه از سر گرفته شود. وال مارت در سراسر آمریکا 5 هزار فروشگاه دارد که در حدود نیمی از آنها اسلحه هم می‌فروشد، البته وال مارت گفته بسته به درخواست مشتریان بخشی از نیاز آنها را تأمین خواهد کرد.

فروشگاه‌ها در آمریکا پس از آنکه طی ماه‌های گذشته شاهد حمله معترضان به آنها، شکستن شیشه و دزدیدن اجناس در شیکاگو، نیویورک، لس‌آنجلس، پرتلند و دیگر شهرهای آمریکا بوده‌اند، دوباره در حال آماده کردن خود برای شرایط مشابه هستند.

البته یک نگرانی دیگر این است که فروش اسلحه طی سال جاری در آمریکا به رکورد جدیدی رسیده و بسیاری از افراد که تا پیش از این اسلحه نداشته‌اند، اقدام به خرید اسلحه برای حفاظت از خود در پی بحران احتمالی هستند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول